دریا

استاد حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی

شنبه, ۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۱۸ ب.ظ

 


برترین ها: به فراخور زادروز استاد «حسن کسایی» (۳ مهر ۱۳۰۷)، گفت و گوی وی با روزنامه شرق که در آذرماه سال ۱۳۸۹ انجام شد را برای شما در نظر گرفته ایم که متن کامل این مصاحبه را در پیوستگی می خوانید:

دیدار تو باغ ها، چمن ها دارد

در هر قدمش دلم میهن ها دارد

در لحظه دیدار تو خاموشم از آنک

دل، بیشتر از زبان سخن ها دارد

محمدرضا شفیعی کدکنی

نی بزن به آرامی

 لحظه شنیدن صدای ساز او، دنیایی سرشار از بودن و ماندن در دل و جان ترسیم می شود و ماندگاری خاطرات ۸۲ سال حضورش، امروز در قاب عکس های یادگاری او که حالادر دیرینکده هنرهای امروزین اسپهان به دیوار آویخته شده اند رقم خورده است. به تماشای آنها برویم تا به یاد آوریم ایوار طلایی گلهای جاویدان را…

    سیدحسن کسایی: متولد ۳ مهر ۱۳۰۷ اسپهان

    هنرآموخته نزد: مهدی نوایی، ابوالحسن صبا

    دارای شیوه عالی در نوازندگی «نی» و «سه تار»

چهار یا پنج سال بیشتر نداشت که با کشف صدایش به دنیای موسیقی راه پیدا کرد. خانه پدرش محفل انس هنرمندان قدیم اسپهان بود. نی را به سرنویس ساز تخصصی برگزید. برای درک مکتب صبا به تهران آمد. کسایی در چنین فضایی پس از مدت کوتاهی مدارج بالای موسیقی را طی کرد. پس از فوت استاد صبا، به دانسته ها خود قناعت نکرد و با تکیه بر استعداد ذاتی خویش و همچنین پشتکار و همت فراوان نزد استادان هنگام روزگار به تکمیل اندوخته های خویش پرداخت. همنشینی با مرتضی محجوبی، تاج اصفهانی، ادیب خوانساری، حسن تهرانی و دیگر موسیقیدانان هنگام روزگار به زودی کسایی را در مقام دست نیافتنی ترین و تکرارنشدنی ترین های تاریخ موسیقی پیمان داد. او با چند دهه فعالیت پیوسته، منظم و جدی ادبیات دیگری را برای ساز نی پی ریزی کرد.

نی بزن به آرامی

ساعت ها تکنوازی نی در رادیو ایران و رادیو اسپهان، ساعت ها دونوازی (بیشتر همراه با استاد جلیل شهناز)، همنوازی با بزرگانی چون حسین تهرانی، مرتضی محجوبی، پرویز یاحقی و…، همنوایی با تاج اصفهانی، ادیب خوانساری، حسین قوامی، عبدالوهاب شهیدی، ساعت ها ضبط خصوصی همراه با سیدمحمد طاهرپور، جلیل شهناز، مرتضی محجوبی، تاج اصفهانی و… خود گواه این مدعاست. کسایی هنرمندی است که جوهره معرفت شناسی هنرمندان قدیم ایرانی را نه تنها در موسیقی بلکه در تمام سلول های حیات شبانه روزی اش جاری کرده است. شاید هیچ هنرمند هم ایوار کسایی نتوانست به اندازه او نظر و تحسین نخبه ها و توده های گوناگون جامعه را برانگیزد. پرویز یاحقی اعتقاد داشت: «استاد کسایی دارای لحن ویژه، تکنیک ممتاز و سلیقه ویژه هنری است. او نماینده تنها گرایش نی نوازی در سده اخیر نبوده است، همزمان با او نوازندگان دیگری هم بودند و هستند ولی هیچ کدام مثل او نتوانستند ارزش های متفاوتی را در این ساز کشف کنند. کسایی هنرمندی فرهنگساز و مولف است. همراهی او با استاد جلیل شهناز یکی از درخشان ترین نشانه ها برجای مانده در تاریخ موسیقی است که می تواند مرجع مهمی برای محققان و پژوهشگران به شمار آید.» ولی شاید استاد صبا بهتر از هر کس دیگری ارزش های ذاتی هنر او را می دانست.

 همسر استاد صبا در گفت وگوهایی که به فراخور های گوناگون داشته است بارها بر تاثیر ساز کسایی بر روح استاد صبا تاکید داشته است: «… هروقت صبا صدای ساز این نوجوان اصفهانی را از رادیو می شنید سرش را به جعبه رادیو تکیه می داد و به آرامی اشک می ریخت…» استاد صبا وقتی به کسایی نوجوان برخورد، عیار هنری و تفاوت های نهفته در هستی او را برتر از دیگران یافت و به همین خاطر هم برای مدتی بیشتر نیرو و وقت و امکانات خود را در اختیار شاگردش که به زودی استاد جوان و قابلی شده بود گذاشت و برای رشد او از سرمایه هنری حیثیت خود هزینه کرد.به هر روی استاد کسایی سال های میانه دهه ۵۰ در اعتراض به وضعیت اجتماعی موسیقی از صحنه کنار کشید. این هنرمند بزرگ سال هاست تنهایی را برگزیده و محضرش را برای ویژه الخواص پیمان داده است.

صرف نظر از چند معاشر قدیمی و صمیمی که هر روز را با او و موسیقی اش می گذرانند، خانه پدری او هر روز میزبان دوستداران هنر و شخصیت محکم و خستگی ناپذیر اوست و کسایی این همه مهر را به پاس یک زندگی عشق به موسیقی و ادبیات گرفته است. شاید امروز این انگار در بین مردم هستی دارد که با خانه نشینی او انگار آخرین چشمه جوشان هنر بداهه نوازی و تکنیک های اصیل نی نوازی خشکیده و از بین رفته است. ولی حضور انبوهی نشانه ها منتشر نشده که حالاگوشه اتاق قدیمی استاد جا خوش کرده اند این انگار را از بین می برد.

نی بزن به آرامی

 چهارم مهرماه، درست یک روز پس از زایش او به دیدارش رفتیم. برای معالجه به تهران آمده بود. ستوده تر مسجدجامعی وزیر پیشین فرهنگ و راهنمایی اسلامی هم به دیدار استاد آمده بود. ساعتی پس هم استاد محمدرضا شجریان همراه چند تن از دوستان و شاگردان به جمع پیوستند. استاد در بستر بیماری بود. با این حال حضور مهمانان را با موسیقی پاسخ داد که شرح هنگام دیدار در فرصت مناسبی خواهد آمد. چندی پیش دیداری دیگر در زادگاه او، شهر اسپهان، داشتیم. آنچه در پی می آید حاصل نشست ما با این هنرمند بزرگ است. گفت وگو با استاد شاید آرزوی هر روزنامه نگار اهل موسیقی باشد و من این فرصت را مرهون خانواده استاد می دانم.

-حسن کسایی در ۱۵سالگی برای نخستین بار (سال ۱۳۲۲)، در رادیوایران، نی نواخت. آیا می توانم به سرنویس پرسش نخست، سوال کنم که آخرین اجرا یا ضبط رسمی تان کی بوده؟

اگر باور بفرمایید(!) در ۸۲سالگی، همین سه چهار ماه پیش بود که با هستی کسالت های متعددی که دارم به استودیو رفتم و درست یادم نیست که یک افشاری یا شور با آواز آقای تقی سعیدی اجرا کردم. البته نمی توانم بگویم آخرین، چون هنوز امیدوارم نفسی برایم باقی مانده باشد.

 -حتماً این طور است و صدای نی شما در درازا تاریخ ایران ادامه خواهد داشت.

واقعیت این است که من یک آفریده خدا معمولی هستم، ولی وقتی نی میان لب و دندانم پیمان می گیرد، نمی دانم این صدا از کجاست، که خودم را هم تحت تاثیر پیمان می دهد، و این نیست مگر خواست خدا. حتماً هم اکتسابی نیست. بعضی شاگردها یا نوازندگان نی می گویند فلانی یاد نمی دهد(!)، من که نمی توانم پرماسیدن خودم را به دیگری منتقل کنم. مولوی می فرماید:

 لقمه بخشی آید از هر کس به کس/ گلو بخشی کار یزدان است و بس

-آقای کسایی، شما موسیقی فرنگی هم گوش می کنید؟

البته. البته به شرط آنکه خوب باشد. من وقتی موسیقی خوب گوش می کنم، زنده می شوم، و وقتی موسیقی بد به گوشم می خورد، می میرم. بنابراین بارها مرده ام و بارها زنده شده ام. پس معیار من، خوب بودن موسیقی بوده است. موسیقی ایرانی بد: نه، موسیقی غیرایرانی خوب: بله. هیچ تعصب ندارم.
   

نی بزن به آرامی

خبردار شدیم فیلم مستند زندگی تان تصویربرداری شده و آماده مراحل تدوین است.

بله، به همت و هنرمندی آقای مهرداد دفتری در دو سه سال اخیر این نشان تهیه شده است که جا دارد در همین جا از عشق و دلبستگی و پشتکار ایشان در به ثمر رسیدن این فیلم قدردانی کنم.
   
-طبیعتاً موسیقی متن فیلم، باید از تکنوازی نی شما یا احتمالاً قطعات ساخته شده بدست خود شما باشد. مشخص است که چه کسی تنظیم این قطعات را عهده دار خواهد شد؟

 البته اولویت با آقای حسین علیزاده است، به شرط آنکه قبول دردسر کنند.
   
-چون گفتگو از آقای علیزاده شد، تنظیم تکه «درود» بدست ایشان در سال ها پیش یادم افتاد. بدون شک این تکه از سرشناس ترین ساخته های شما و همچنین موسیقی ایران است، که شهرت فراوانی هم در میان توده های مردم دارد. آیا درست است که می گویند شما در بازار اسپهان این آهنگ را ساخته اید؟

 با آنکه بارها از من سوال شده و پاسخ داده ام، ولی چون می فرمایید، چشم. یک روز که از بازار اسپهان می گذشتم، آقایی را دیدم که بر مر­کب سوار است و دکان­دارها چون شگون داشت به او درود می کردند. آقا هم یکی به چپ و یکی به راست با حرکت منظم سر و گردن، پاسخ می داد: درود علیکم… و این داستان در درازا مسیر بازار پیوستگی داشت. هنگام روز که شاید ۱۹ یا ۲۰ تندرست بیشتر نبود، وقتی به خانه رسیدم، بر بنیاد همین جستار، یک آهنگ دوضربی ساختم که نام هنگام را در نخست گذاشتم «پل خواجو» و در آینده به «درود» سرشناس شد. این آهنگ را با حالات گوناگون در رادیو اجرا کردم و باره پیشباز واقع شد.
   
 بله، چند تایی هست، که یکی از آنها با ویولن علی تجویدی، تنبک مهدی غیاثی و نی اینجانب است و یکی هم با تنبک جهانگیر بهشتی که در رادیو اسپهان ضبط شده.

نی بزن به آرامی

-آهنگ «در کنج دلم» چگونه؟

یک روز نیمروز با آقای پژمان بختیاری خانه یکی از دوستان مهمان بودیم. ایشان غزلی ساخته بود به نام «در کنج دلم عشق کسی خانه ندارد» که من هم همان جا روی هنگام آهنگی گذاشتم. نخست علی زاهدی و پس داریوش رفیعی در رادیوایران خواندند، چند ماه پس هم آقای منوچهر همایون پور که به اسپهان آمده بود، این آهنگ را برایش خواندم، که در برگشت به تهران و با تنظیم حسین یاحقی به شکل موثری خواند.
    
 -وقتی گفتگو از موسیقی ایرانی است، دوست دارید بیشتر در باره کدام هنرمند گفتگو کنید؟

 از همه، از همه هنگام هنرمندان، ولی خب ترجیح می دهم درباره هنر استاد مسلم موسیقی ایران، دوست قدیم و صمیم خودم، آقای جلیل شهناز مطلبی پهنا کنم و هنگام این است که آقای شهناز علاوه بر «تار»، سازهای دیگر را هم به نحوی شایسته نواخته اند، و بنیاد مطلب در اینجاست که ایشان به هر سازی که دست برده اند از سنتور، کمانچه، تنبک، ویولن و… فرهنگی در هنگام نهفته که باید گفت «فرهنگ موسیقی شهناز». بله، تردیدی نیست که نوازندگان تراز(همانند ترازو) نخست هر کدام از این سازها، از تکنیک بالاتر و بیشتری برخوردار بوده اند، و روان تر ساز زده اند، ولی در صدای کمانچه، و حتی در دودانگ صدای شهناز، فرهنگ دیگری نهفته، که درک و شناخت هنگام برای هرکسی شدنی نیست. شاید سده ها باید تا مادر دهر یک «جلیل شهناز» بزاید.

-دوستی می گفت آقای کسایی در «تیم فوتبال اسپهان» بوده است. البته من می دانستم که شما ورزشکار بوده اید، ولی این یکی را نمی دانستم.

 درست گفته اند. سال ۱۳۲۶ در تیم فوتبال اسپهان بودم که به مشهد رفتیم و همان سال هم تیم ما در کشور نخست شد. در راه برگشتن از مشهد، رادیو اتوبوس تازه ها فوت تاثر برانگیز مهدی نوایی (استاد نی نواز) را داد. یادش برای همیشه گرامی. سال پس فینال بین تیم های اسپهان و تهران بود. یکی از فورواردهای تیم تهران، شوتی کرد که به تیر افقی دروازه خورد و تقریباً تا یک سوم درازا زمین برگشت، ولی از آنجا که در هنگام سال ها حتماً باید تیم تهران به قهرمانی می رسید، بلادرنگ داور سوت کشید، و در نهایت بازی یک بر صفر به سود تیم تهران شد.
    
 -ردیف موسیقی ای که با سه تار و آواز اجرا کرده اید، سال گذشته منتشر شد. ردیف نی، کی اجرا شده و کی منتشر می شود؟

خوشبختانه ردیف سه تار و آواز باره پیشباز مردم پیمان گرفت، به طوری که هر روز از گوشه و کنار مملکت تماس تلفنی با بنده دارند، و قدرشناسی می کنند. از لطف همه سپاسگزارم.

نی بزن به آرامی

-و ردیف نی؟

ردیف نی را هم که سه سال پیش، یعنی اوایل تابستان سه سال پیش اجرا کرده ام، شاید همین روزها منتشر شود. این را پهنا کنم که من اصولاً به دنبال کیفیت گوشه ها بوده ام، نه کمیت آنها.
   
-آقای کسایی شما به سرنویس یک موسیقیدان مکتب دیده، صاحب نشان و صاحب نظر، درباره «ردیف مکتب اسپهان» چه نظری دارید؟ اساساً چنین ردیفی هستی دارد؟

 اگر ردیف مکتب تبریز، اسپهان، شمال، نیمروز، شرق و غرب داریم(!)، بنده بی آگاهی هستم. ردیفی را که از کودکی تا به امروز روی هنگام کار کرده ام، شناخته ام و می دانم «ردیف موسیقی ایران» است، نه کم و نه زیاد!
    
-آیا در گذشته چنین عبارتی از موسیقیدانان قدیم اسپهان شنیده بودید؟

 نخیر، این حرف ها اصالت ندارد.
   
-اوایل مهرماه که برای معالجه به تهران آمده بودید خدمت شما بودیم که آقای شجریان هم به پیشامد چند تن از دوستان به دیدن تان آمدند.

 بله، در این سال ها که بنده و آقای شجریان هر دو کسالت داشته ایم، هر از گاه احوالپرس هم بوده ایم، یا با هم ملاقاتی داشته ایم. در این سفر اخیر هم ایشان با نهایت لطف و دوستی متقابلی که داریم به دیدنم آمدند و ساعتی با خاطرات گذشته و «ساز و آواز» زندگی کردیم، که سعدی گفته است: «چنین کردند یاران زندگانی».
   

نی بزن به آرامی


 -آقای لطفی چگونه؟

لطف آقای لطفی نسبت به بنده، ثابت و همیشه است. ایشان پیمان است هفته آینده، اسپهان به دیدنم بیایند.
    
-به امید بهبودی کامل و آرزوی درازا زندگی برای شما، کلام واپسین را از زبان شما بشنویم.

پس از سال ها بی اعتنایی از طرف مسوولان، در ۸۲سالگی و با هستی کسالت مزاج، امروز می گویم که ای کاش در جای دیگری به جز اینجا زندگی کرده بودم. «به هر هنگام کجا که باشد به جز این سرا سرایم» چون دیگر بردباری این همه بی اعتنایی را ندارم! بله، طی شد! گفت:

عشق آمد به دل و شور قیامت برخاست/ زندگی طی شد و این معرکه برپاست هنوز



آدرس منبع


لینک منبع این نوشته :
http://kimag.ir/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af-%d8%ad%d8%b3%d9%86-%d9%83%d8%b3%d8%a7%d9%8a%d9%8a%d8%8c-%d9%85%d9%88%d8%b3%d9%8a%d9%82%d9%8a%d8%af%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%86/


استاد حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی - برترین ها
www.bartarinha.ir/fa/./استاد-حسن-کسایی-موسیقیدان-و-نوازنده-نی
‎5 ساعت قبل . چهار یا پنج سال بیشتر نداشت که با کشف صدایش به دنیای موسیقی راه پیدا کرد. منزل
پدرش محفل انس هنرمندان قدیم اصفهان بود. نی را به عنوان ساز .
حسن کسائی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/حسن_کسائی
‎سه‌تار نوازی کسائی تلفیقی زیبا از ترکیب نوازندگی تار جلیل شهناز و سه‌تار .
حسین عمومی، موسیقیدان و نی نواز، کسائی را «پایه گذار مکتب نی» به شمار می‌آورد. .
استاد حسن کسایی در ۲۵ خرداد ۱۳۹۱، پس از سپری‌کردن ۲ ماه در حالت کما، درگذشت.
استاد حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی | پایگاه تحلیلی و خبری .
asrahwaz.ir/fa/news/./استاد-حسن-کسایی،-موسیقیدان-و-نوازنده-نی
‎ Rating: 96% - 11,410 reviews4 ساعت قبل . استاد حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی. چهار یا پنج سال بیشتر نداشت که با
کشف صدایش به دنیای موسیقی راه پیدا کرد. منزل پدرش محفل انس .
استاد حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی | دمادم
damadam.ir/./استاد-حسن.موسیقیدان-و-نوازنده-نی/id/3725133
‎5 ساعت قبل . استاد حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی. کانال تلگرام دمادم. جهت خواندن و پیگیری
اخبار منتخب روز ایران و جهان به کانال تلگرام دمادم بپیوندید.
استاد حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی - برترین ها | خبر فارسی
khabarfarsi.com/n/25599341
5 ساعت قبل . مجله اینترنتی برترین ها به مناسبت زادروز استاد حسن کسایی گفتگوی منتشر شده
در روزنامه شرق از این هنرمند را برای شما بازنشر کرده است که در .
برچسب ها - حسن کسایی - عصر ایران
www.asriran.com/fa/tag/1/حسن%20کسایی
استاد حسن کسائی و نیم قرن آفرینش هنری. به قلم محمد جواد کسایی در نشر نی منتشر
شده. ی استاد حسن کسائی موسیقیدان و نوازنده ی برجسته ی. سرگذشت زندگی .
(بشنوید) سلامِ حسن کسایی - فرارو
fararu.com/fa/news/184994/بشنوید-سلامِ-حسن-کسایی
‎فرارو- استاد حسن کسایی موسیقیدان بزرگ ایرانی و نوازنده شهیر ساز «نی» اگرچه
این روزها به واسطه شبکه سرگرمی و نشاط (نسیم)! برای عامه مردم و به خاطر قطعه زیبای
.
استاد حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی / چهار یا پنج سال بیشتر .
wwwkhabar.ir/9101180
‎چهار یا پنج سال بیشتر نداشت که با کشف صدایش به دنیای موسیقی راه پیدا کرد. منزل
پدرش محفل انس هنرمندان قدیم اصفهان بود. نی را به عنوان ساز تخصصی.
استاد حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی - اخبار فارسی - Shafaqna
monitor.shafaqna.com/FA/IR/6347652
‎استاد حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی. چهار یا پنج سال بیشتر نداشت که با کشف
صدایش به دنیای موسیقی راه پیدا کرد. منزل پدرش محفل انس هنرمندان قدیم اصفهان .
استاد حسن ایی موسیقیدان نوازنده نی
nazbid.ir/post/?q=استاد+حسن+ایی+موسیقیدان+نوازنده+نی
‎استاد حسن ایی موسیقیدان نوازنده نی. . استاد حسن کسائی و نیم قرن آفرینش هنری .
با نام بلند آوازه‌ی استاد حسن کسائی، موسیقیدان و نوازنده‌ی برجسته‌ی نی، آشنایند.



استاد حسن کسائی - موسیقی پروازی است به فرازستان معنا
ostad1319.blogfa.com/tag/استاد-حسن-کسائی
‎گفت وگوی اختصاصی همشهری‌آنلاین با استاد محمد موسوی نوازنده نامدار نی . آیین
یادبود استاد فقید سید حسن کسایی نوازنده و موسیقیدان شهیر کشور روز چهارشنبه
28 .
sheida ghazi (@sheida_ghazi) | Instagram photos and videos
www.imgrum.net/user/./1280002223921041282_2123719145
‎#شیداقاضی #نی #نینوازی #استاد حسن کسایی #چهارمضراب #نی #خانم #اساتید #
موسیقی #موسیقیدان #موزه استاد معین #فرهنگ #فیلم #نینوا #نوازنده #اجرا #کنسرت
.
خبرگزاری تسنیم - آوای خوش اصفهان از زبان نی استاد حسن کسائی + .
www.tasnimnews.com/./آوای-خوش-اصفهان-از-زبان-نی-استاد-حسن-کسائی-تصاویر
‎حسن کسائی، موسیقی‌شناس، ردیف‌دان، نوازنده نی و سه تار و از نام‌داران موسیقی سنتی
. استاد حسن کسائی بزرگ‌ترین نوازنده نی و یکی از برجسته‌ترین موسیقیدانان .
استاد حسن کسائی نوازندهٔ سرشناس نِی - نمایش محتوای تولیدات ویژه .
isfahan.irib.ir/-/استاد-حسن-کسایی-نوازنده-سرشناس-نی
‎حسن کسائی (۳ مهر ۱۳۰۷، اصفهان- ۲۵ خرداد ۱۳۹۱، اصفهان از استادان برجستهٔ . کسایی
همچنان از همنشینی با نوازندگان اصفهانی در جهت تسلط بر نوازندگی نِی . مختلف
سازهای آرشه‌ای و مضرابی جایگاه نسبتاً ثابتی در بین موسیقی‌دانان و مردم پیدا کند.
نی نوازی محمد موسوی در جشن تولد حسن کسایی - رسانه ی خبری وبلاگی
fardanews.rasanetv.ir/list/list/page-770727.html
‎. کمانچه (دایی استاد اتفاق استاد حسن کسایی و آقای محمد موسوی (نوازنده نی و شاگرد
حسن . حسن کسایی ، نی نواز شهیر جشن نامه91سالگی استاد جلیل شهناز موسیقیدان و
.
استاد حسن کسایی موسیقیدان و نوازنده نی آکا - رهتا
www.rahta.com/q/استاد_حسن_کسایی_موسیقیدان_و_نوازنده_نی_آکا
‎آکاایران: چیه چیزی شده؟ چراساکتی؟دوست داری بنزین بزنی باکارت کی؟.شنیدم
بنزین شده ۱۰۰۰تومان به تازگیبنزینهات رو تقسیم میکنی با یکی.شنیدم رو کارت .
۷۸ سال زندگی با موسیقی / زندگینامه استاد حسن کسایی + عکس .
www.momtaznews.com/۷۸-سال-زندگی-با-موسیقی-زندگینامه-استاد/
‎به گزارش خبرآنلاین، حسن کسایی ردیف‌دان و استاد نوازندگی ساز نی در سن ۸۳ .
استاد سید حسن کسایی نوازنده و موسیقیدان شهیر کشورمان روز چهارشنبه ۲۸ تیر ماه در
.
استاد حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی
alotoor.ir/article/استاد+حسن+کسایی،+موسیقیدان+و+نوازنده+نی
‎. جهان · سفر و گردش · مقالات · اخبار · غذا و تغذیه · فرهنگ · هتل ها · جاذبه ها · استان ها · مد
و لباس · تور · گالری · گردشگری جهان. استاد حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی .
موسیقی - مطالب ابر یاد بود استاد حسن کسایی
musikx.mihanblog.com/./یاد%20بود%20استاد%20حسن%20کسایی
‎این انجمن با دعوت از استاد حسین عمومی، استاد موسیقی در این دانشگاه و موسیقیدان و
نوازنده برجسته نی که خود از شاگردان مبرز استاد کسایی است، بار دیگر یاد و خاطره .
یادنامه - استاد حسن کسایی
www.kassaimusic.ir/Content/Content.aspx?Cat_id=54.rtl.
‎این نکته از مشخصات عمده ی نوازندگی نی کسائی بود. . خوب به هر حال موسیقیدان های
قدیم ما معیارهای خودشان را داشتند و مانند موسیقیدان های غربی نبودند که آشنایی .
Previous



به انگیزه سالروز درگذشت زنده‌یاد استاد حسن کسایی ، پایه‌گذار مکتب نی
nimnegahshiraz.ir/./به-انگیزه-سالروز-درگذشت-زنده‌یاد-استاد-حسن-کسایی-،-پایه‌گذار-مکتب-نی-
‎14 ژوئن 2016 . نام کسایی در فهرست نام ده موسیقی‌دان اول و برتر کشور است. . هنر نوازندگی سه تار
از سوی استاد حسن کسایی محصول همنشینی و دوستی‌های او با استاد .
یاد بود استاد حسن کسایی (I) – گفتگوی هارمونیک Harmony Talk
www.harmonytalk.com/id/8102
‎27 ژوئن 2013 . این انجمن با دعوت از استاد حسین عمومی، استاد موسیقی در این دانشگاه و موسیقیدان و
نوازنده برجسته نی که خود از شاگردان مبرز استاد کسایی است، بار .
گفتوگو با حسن کسایی موسیقیدان و نوازنده نی:ای کاش در جای دیگری .
nimafereidooni.vcp.ir/./1527618-گفتوگو-با-حسن-کسایی-موسیقیدان-و-نوازنده-نی-ای-کاش-در-جای-دیگری-به-جز-اینجا-زندگی-کرده-بودم-دی.
‎گفتوگو با حسن کسایی موسیقیدان و نوازنده نی:ای کاش در جای دیگری به جز اینجا .
پس از فوت استاد صبا، به معلومات خود قناعت نکرد و با تکیه بر استعداد ذاتی .
موسیقی - گفت‌وگو با حسن کسایی موسیقیدان و نوازنده نی/از ملاقات .
music89.blogfa.com/post-91.aspx
‎موسیقی - گفت‌وگو با حسن کسایی موسیقیدان و نوازنده نی/از ملاقات بااستاد شجریان
تا . پس از فوت استاد صبا، به معلومات خود قناعت نکرد و با تکیه بر استعداد ذاتی .
نی جادویی کسایی
vista.ir/article/239978/نی-جادویی-کسایی
‎کوشش های کسایی و استادان متقدم او باعث شد تا تعداد نوازندگان نی از ۳ نفر در . شده
و چون معمولا به وسیله آدمهایی که موسیقیدان نبوده اند ساخته و نواخته می شد. . به صدای
شیشه ای تشبیه کرد ؛ درست شبیه نی جادویی استاد حسن کسایی که عمرش دراز باد.
نی زیباترین ساز دل - زندگی نامه و آلبوم استاد کسایی
www.behzad1989.blogfa.com/post/9
‎نی زیباترین ساز دل - زندگی نامه و آلبوم استاد کسایی - . به گزارش سرویس هنری
فرارو، استاد حسن کسایی نوازنده و موسیقیدان برجسته کشورمان پس تحمل دوران .
درگاه وب سایت رسمی استاد حسن کسایی - آرشیو موسیقی ملی ایران ( آواز .
www.iranvocals.blogfa.com/post-944.aspx
‎آرشیو موسیقی ملی ایران ( آواز سنتی ) - درگاه وب سایت رسمی استاد حسن کسایی -
دایره . کسایی همچنان از همنشینی با نوازندگان اصفهانی در جهت تسلط بر نوازندگی
نِی . مختلف سازهای آرشه‌ای و مضرابی جایگاه نسبتاً ثابتی در بین موسیقی‌دانان و
مردم .
sheida ghazi (@sheida_ghazi) • Instagram photos and videos
https://webgram.co/sheida_ghazi
‎#شیداقاضی #نی#نینوازی #استاد حسن کسایی #چهارمضراب#نی#خانم#اساتید #
موسیقی #موسیقیدان #موزه استاد معین #فرهنگ #فیلم#نینوا#نوازنده#اجرا#کنسرت .
روزنامه ایران_ نی کسایی مرا عاشق کرد
iran-newspaper.com/Newspaper/BlockPrint/18466
‎18 ژوئن 2014 . گفت وگو باحسن ناهید، موسیقیدان و نوازنده . هنری که پس از استاد حسن کسایی به
دست حسن ناهید سپرده شد. استاد در ابتدا کمی از خودتان . از همان روز مشکلات شروع شد
چون آن زمان تنها نوازنده نی مرحوم استاد حسن کسایی بود. ایشان در .
(تصاویر) آلبوم خاطرات استاد حسن کسایی - ایران‌بوم
www.iranboom.ir/nam./5596-albom-khaterat-hasan-kasaei.html
‎23 ژوئن 2012 . به گزارش فرارو، استاد حسن کسایی نوازنده و موسیقیدان برجسته . حسن کسایی
نوازنده نی و سه تار و ردیف دان موسیقی ایرانی در سوم مهرماه 1307 در .
Previous



رسانه مجازی نگاه - استاد حسن کسائی نوازندهٔ سرشناس نِی - نخبگان .
www.negahmedia.ir/mob/media/show_podcast/83902
‎حسن کسائی (۳ مهر ۱۳۰۷، اصفهان- ۲۵ خرداد ۱۳۹۱، اصفهان از استادان برجستهٔ . کسایی
همچنان از همنشینی با نوازندگان اصفهانی در جهت تسلط بر نوازندگی نِی . انواع مختلف
سازهای آرشه‌ای و مضرابی جایگاه نسبتاً ثابتی در بین موسیقی‌دانان و مردم پیدا کند.
پیام تسلیت هنرمندان و مسئولین هنری به مناسبت درگذشت حسن کسایی .
www.iranhmusic.ir/misc.php?t=3&id=3F7DE02
‎16 ژوئن 2012 . پیام تسلیت کامبیز روشن روان (موسیقیدان مدیر عامل اسبق و عضو هیئت موسس .
استاد حسن کسایی نی را استادانه نگهبانی کرد و نواخت و به نسل بعد از خود .
اینجانب ضایعه‌ی فقدان این نوازنده یگانه و چهره‌ی ماندگار عرصه موسیقی را به .
درگدشت حسن کسایی - انسان شناسی و فرهنگ | انسان‌شناسی، علمی‌ترین .
anthropology.ir/node/13816
‎نوازنده نی 1307-1391 حسن کسایی از برجسته ترین اساتید موسیقیدان و نوازنده .
استاد حسن کسایی در جوار تاج‌اصفهانی آرام گرفت پیکر حسن کسایی، استاد .
**** ساز تنها **** - بیوگرافی استاد حسن کسایی
alonesaz.blogfa.com/post/32
‎حسن کسائی (۳ مهر ۱۳۰۷، اصفهان - ۲۵ خرداد ۱۳۹۱، اصفهان) از استادان برجستهٔ .
کسایی همچنان از همنشینی با نوازندگان اصفهانی در جهت تسلط بر نوازندگی نِی .
مختلف سازهای آرشه‌ای و مضرابی جایگاه نسبتاً ثابتی در بین موسیقی‌دانان و مردم
پیدا کند.
آیین یادبود استاد 'سید حسن کسایی' نوازنده و موسیقیدان برگزار می شود
www.ghatreh.com/./آیین-یادبود-استاد-سید-حسن-کسایی-نوازنده-موسیقیدان-برگزار-شود
10 جولای 2012 . همزمان با چهلمین روز درگذشت استاد 'سید حسن کسایی' یادواره ای برای این نوازده نی و
موسیقیدان پیشکسوت روز چهØ.
استاد حسن کسایی نوازنده نی در اصفهان چشم از جهان فروبست - YouTube► 3:00
https://www.youtube.com/watch?v=Wm4jh0heMj4
15 Jun 2012 - 3 min - Uploaded by VOA Farsiاستاد حسن کسایی استاد برجسته موسیقی و نوازنده نی در اصفهان چشم از جهان فروبست. این موسیقی دان ایرانی وزگذشته دور از چشم رسانه ها به خاک .
استاد حسن کسایی، موسیقیدان نوازنده نی - صفحه نخست
nazbid.xyz/post/?q=استاد+حسن+کسایی،+موسیقیدان+نوازنده+نی
‎پیکر استاد فرهنگ شریف - نوازنده پیشکسوت تار - از مقابل تالار وحدت به سمت
بهشت زهرا (س) تشییع شد، تا خاک مرهم زخم‌هایش شود. به گزارش ایسنا، در ابتدای این .
استاد ناهید پیش از آنکه یک هنرمند باشد، یک انسان تمام عیار است .
www.isfahanziba.ir/node/9185
‎6 ژوئن 2015 . در آیین گرامیداشت استاد حسن ناهید، موسیقی دان و نی نواز مطرح شد؛ . منتقد و نوازنده
سه تار، منوچهر غیوری، شاگردِ قدیمی و صمیمی استاد کسایی به .
برای درگذشت استاد حسن کسایی
honaroandishe.com/News.aspx?ID=74
برای درگذشت استاد حسن کسایی «پایه‌گذار مکتب نی» . از ویژگی‌های بارز نوازندگی
کسائی می‌داند و مطرح می‌کند:« تن صدای نی استاد کسائی در محدوده . حسین دهلوی
موسیقیدان و آهنگسازـ می‌گوید: «آن چه مولوی درباره « نی» سروده، در نی کسائی به
واقعیت .
لطفی از کسایی می‌گوید - همشهری
www.hamshahrionline.ir/details/157014
‎14 ژانویه 2012 . فرزند استاد حسن کسایی در ادامه افزود: پدر می‌گفت این مختصر هنر من حاصل تجربه .
فرزند استاد کسایی همچنین ضمن انتقاد از برخی نوازندگان نی گفت: در دوره . این
موسیقیدان افزود: اما آنچه شما از ساز استاد جلیل شهناز می‌شنوید در ساز .
Previous



استاد حسن کسایی | آیپاز :: رسانه تخصصی موسیقی
ipause.ir/tag/استاد-حسن-کسایی/
‎حسن کسائی (۳ مهر ۱۳۰۷، اصفهان – ۲۵ خرداد ۱۳۹۱، اصفهان) از استادان برجستهٔ .
کسایی همچنان از همنشینی با نوازندگان اصفهانی در جهت تسلط بر نوازندگی نِی .
مختلف سازهای آرشه‌ای و مضرابی جایگاه نسبتاً ثابتی در بین موسیقی‌دانان و مردم
پیدا کند.
کدام هنرمند از بزرگترین نی نوازان معاصر ایران است؟ - کافه پارس
www.cafepars.com/Forum/Post/2296
‎26 ژوئن 2016 . نوازنده نی و شاگرد محضر نایب اسدالله اصفهانی بود از آثار وی چند تک نوازی .
aspxTranslate this pageاستاد حسن کسایی پدر نی نی نوازان ایران درگذشت . . شهناز
از نسلی از موسیقیدانان معاصر است که از بستر اجراهای محفلی منشأ می .
گفت‌وگو با حسن کسایی موسیقیدان و نوازنده نی | موسیقی ایرانیان
musiceiranian.ir/4910-نی-بزن-به-آرامی.html
‎17 نوامبر 2010 . نی بزن به آرامیگفت‌وگو با حسن کسایی موسیقیدان و نوازنده نی . پس از فوت استاد
صبا، به معلومات خود قناعت نکرد و با تکیه بر استعداد ذاتی خویش .
دیدار با خانواده استاد حسن کسایی مردی که نی را از دربار به میان مردم آورد
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931028001214
‎19 ژانویه 2015 . خرداد 91 بود که موسیقی ایران دیگر حسن کسایی را در میان خود نمی‌دید. . موسیقیدانی
که اولین کاپیتان تیم سپاهان بود . داشت که عجیب هم به نظر می‌رسید این بود که
کسایی با وجود سن بالایش نی را در بالاترین درجه نوازندگی می‌نواخت: .
استاد حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی - پرسیار
porsyar.com/8940464
‎استاد حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی. چکیده خبر: چهار یا پنج سال بیشتر
نداشت که با کشف صدایش به دنیای موسیقی راه پیدا کرد. منزل پدرش محفل انس هنرمندان
.
استاد حسن کسایی - سوخته کاری روی نی(گلشن)
www.sukhtekari.blogfa.com/tag/استاد-حسن-کسایی
‎سوخته کاری روی نی(گلشن) - استاد حسن کسایی - سوخت نگاری روی نی (گلشن) .
موسیقیدانى که نواى سازش، حکایت ها و شکایت ها از اعماق تاریخ کهن سرزمین ما دارد و در
. سه تار نوازی کسائی تلفیقی زیبا از ترکیب نوازندگی تار جلیل شهناز و سه تار
.
ردیف نی استاد کسایی دانلود
music1448.rozblog.com/post/./ردیف-نی-استاد-کسایی-دانلود.html
‎11 جولای 2015 . ردیف نی استاد کسایی دانلودخلاصه ای از مطلب :,ردیف کسایی,ردیف کسایی دانلود,
ردیف نوازی کسایی,ردیف استاد کسایی,ردیف نی . ردیف‌های استاد حسن کسایی(
نوازنده پیشکسوت نی) . . گفتوگو با حسن کسایی موسیقیدان و نوازنده.
استاد حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی - تفریحی خبری
rsslinker.com/94158/استاد-حسن-کسایی،-موسیقیدان-و-نوازنده-ن/
‎5 ساعت قبل . تفریحی خبری: استاد حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی را در زیر مشاهد فرمایید.
مجله اینترنتی برترین ها به مناسبت زادروز استاد حسن کسایی .
موسیقی ایرانی / مقام - اساتید نی (مکتب اصفهان)
magham.blogfa.com/post-46.aspx
‎تا قبل از استاد نایب اسدالله اصفهانی، نی را به شیوه نوازندگی با لب (به اصطلاح
عامیانه، . از بزرگترین شاگردان وی استاد حسن کسایی و استاد حسین یاوری بودند.
زندگی نامه استاد حسن کسایی‌ ( نوازنده نی و سه تار ) - مشاهیر و چهره های .
iran-iran-iran-iran.blogfa.com/post/97
‎حسن کسایی، موسیقی شناس، ردیف دان، نوازنده نی و سه تار و از نامداران موسیقی سنتی
ایرانی به خصوص مکتب اصفهان، در سوم مهر 1307 در کوچه باغ کلم، محله بید آباد .
Previous



در انتهای نای نی. - اخبار سینمای ایران و جهان - سینماپرس
cinemapress.ir/news/34226/در-انتهای-نای-نی
‎16 ژوئن 2012 . سینماپرس-گروه هنرمندان-نفیسه علوی: استاد حسن کسایی، نوازنده نی و چهره . و
مضرابی جایگاه نسبتاً ثابتی در بین موسیقی‌دانان و مردم پیدا کند.
نی نوازان - نــــــــی نامــــــه - blogfa.com
www.qassem.blogfa.com/cat-2.aspx
‎استاد حسن کسایی پدر نی نی نوازان ایران درگذشت . . حسن کسایی نوازنده
پیشکسوت نی بر اثر سرطان، پنجشنبه 25 خردادماه چشم از جهان فروبست. . ساز
اوازقدرت ولطافت خاصی برخوردار است که جایگاه او را در بین موسیقیدانان ونوازندگان
معاصر مشخص .
استاد حسن کسائی - آموزشگاه موسیقی نسیم صبا
https://nasimsaba.com/page.php/details/29/استاد-حسن-کسائی
‎حسن کسائی (۳ مهر ۱۳۰۷، اصفهان) از استادان برجستهٔ موسیقی ایرانی و نوازندهٔ .
کسایی همچنان از همنشینی با نوازندگان اصفهانی در جهت تسلط بر نوازندگی نِی .
مختلف سازهای آرشه‌ای و مضرابی جایگاه نسبتاً ثابتی در بین موسیقی‌دانان و مردم
پیدا کند.
Hossein Omoumi official site
www.omoumi.com/newsDetail.aspx?item=11
‎18 ژوئن 2012 . نوازنده نی و استاد دانشکده موسیقی کالیفرنیا. درگذشت حسن کسایی، نوازنده صاحب
سبک نی در روز ۲۵ خرداد، اهل هنر و آشنایان را به بازگویی خاطرات .
روایت شنیدنی استاد کسایی از انگیزه ساخت قطعه خاطره انگیز «سلام .
musiceiranian.ir/79944-kasaei-6.html
‎24 ژوئن 2015 . استاد «حسن کسایی» موسیقیدان بزرگ ایرانی و نوازنده شهیر ساز «نی» است و این
روزها به واسطه شبکه سرگرمی و نشاط (نسیم) برای عامه مردم و به خاطر .
از بزرگترین نی نوازان معاصر ایران کدام هنرمند است؟
iranjavan.org/از-بزرگترین-نی-نوازان-معاصر-ایران-کدام/
‎26 ژوئن 2016 . ۳۱ دقیقه پیش – حسن کسایی,بزرگترین نی نواز معاصر ایران کدام است؟,نام هنرمند .
این روزها که شاهد برگزاری جشنواره نی نوازان بودیم و نوازندگان ایران با غرور در این …
. نایب اسدالله از موسیقیدانان ایران و استاد نی بوده است.
به بهانه زادروز خداوندگار نی؛ حسن کسایی - صدای ایران
sedayiran.com/fa/news/./به-بهانه-زادروز-خداوندگار-نی-حسن-کسایی
‎25 سپتامبر 2014 . حسن کسائی در سال 1307 در اصفهان متولد شد. . اهل ذوق بود و موسیقیدان ها به خانۀ پدر
من رفت و آمد داشتند، استادان بزرگ موسیقی مثل سید حسین طاهرزاده، سید عبدالرحیم
اصفهانی، تاج اصفهانی، ادیب خوانساری و هنرمندان نوازنده ای مثل استاد صبا. . رفتم
پیش استاد مهدی نوائی که شاگرد استاد بزرگ نی نایب‌اسدالله بودند.
استاد حسن کسایی - آپارات
www.aparat.com/v/7lVnm/استاد_حسن_کسایی
‎24 آگوست 2016 . . موسیقیدانان کلاسیک در سایت www.musicclassical.ir استاد حسن کسایی حسن
کسایی , علی. . اجرای زیبای استاد حسن کسایی نوازنده سرشناس نی.
خانه موسیقی اصفهان - گزیده هایی از موسیقی تا سکوت
esfhmusic.blogfa.com/cat-19.aspx
‎به نظر این جانب استاد حسن کسایی بزرگترین نوازنده نی و یکی از برجسته ترین
موسیقیدانان ایران هستند که بیشتر عمر خود را صرف فراگیری موسیقی اصیل ایرانی
.
هـــــــــزارآوا - حسن کسایی
hazarava.blogfa.com/category/99
‎15 ژوئن 2012 . هـــــــــزارآوا - حسن کسایی - چو فریاد هـــــــــزار آید شود دردم هزار ای گل. . گفتگوی
روزنامه شرق با استاد حسن کسایی موسیقیدان و نوازنده نی · خاطره ای از .
Previous



برای درگذشت استاد حسن کسایی «پایه‌گذار مکتب نی»
www.entekhab.ir/./برای-درگذشت-استاد-حسن-کسایی-پایه‌گذار-مکتب-نی
‎15 ژوئن 2012 . استاد حسن کسایی به جز نی، سه تار، سنتور و فلوت نیز می نواخت، ولی ساز . بارز
نوازندگی کسائی می‌داند و مطرح می‌کند:« تن صدای نی استاد کسائی . حسین عمومی
موسیقیدان و نی نواز کسائی را «پایه گذار مکتب نی» به شمار می‌آورد.
ایرنا - یک موسیقیدان: استاد کسایی احیاکننده ساز نی در موسیقی ایران .
www8.irna.ir/./یک_موسیقیدان__استاد_کسایی_احیاکننده_ساز_نی_در_موسیقی_ایران_است
‎19 جولای 2012 . استان تهران- موسیقیدان و نوازنده نامدار ویولن گفت: من نام استاد کسایی را . ˈاستاد
حسن کساییˈ درباره آشنایی خود با کسایی اظهارداشت: من از زمان .
استاد حسن کسایی موسیقیدان نوازنده نی - سایت تفریحی فان بید
funbid.ir/search/?q=استاد+حسن+کسایی+موسیقیدان+نوازنده+نی
‎6 ژوئن 2016 . در آلبوم «طریق عشق» پرویز مشکاتیان نوازنده سنتور، اردشیر کامکار نوازنده کمانچه،
داریوش پیرنیاکان نوازنده تار، جمشید عندلیبی نوازنده نی، محمد .
صفحه اول - Biography
www.greenpoems.com/Musics/Biography1.htm
‎رحیم قانونی نوازنده ی قانون هنر رانزد استادان موسیقی عرب، آموخت ولیکن دارای لحن و
شیوه . حسن ناهید ، نوازنده نی وی هنر را نزد حسن کسایی و بهره گیری از دیگر استادان
.
دیباچه عشق - موسیقی اصیل
dibacheeshgh.blogfa.com/page/asilmusic
‎این آمد و شدها موجب شد حسن کسائی از کودکی با موسیقی آشنا شود و به مرور زمان، علاقه
زیادی خصوصاً به ساز نِی . گزارشی در مورد زندگی استاد حسن کسایی نوازنده نی .
«نی» از «نا» افتاد؛ در سوگ استاد حسن کسایی - ایسنا
www.isna.ir/news/./نی-از-نا-افتاد-در-سوگ-استاد-حسن-کسایی
‎16 ژوئن 2012 . «حسن کسایی» استاد برجسته و احیاگر «نی» بعدازظهر پنجشنبه در سن 84 سالگی در
. به تربیت نسل جدیدی از موسیقی‌دانان ایرانی بپردازد، از جمله چهره‌هایی بود که علاوه
بر استادی در نوازندگی نی، موسیقی‌شناس و ردیف‌دان خبره‌ای هم بود.
روایتی از زندگی هنری استاد فقید «حسن کسائی» پدر نی ایران
baghenaghmeha.com/newsSingle.php?id=24
‎27 سپتامبر 2015 . روایتی از زندگی هنری استاد فقید «حسن کسائی» پدر نی ایران . مهر ماه مصادف است
با سالروز تولد استاد فقید «حسن کسایی» نوازنده بنام نی که ۳ مهر ۱۳۰۷ . آرشه‌ای و
مضرابی جایگاه نسبتاً ثابتی در بین موسیقی‌دانان و مردم پیدا کند.
پایگاه خبری خورشید :: استاد حسن کسائی ، تکامل بخش نی نوازی .
www.khorshidonline.com/?itemcode=0-43-1701
‎15 ژوئن 2013 . نسل فردا : استاد حسن کسائی، بی بدیل ترین نوازنده نی تاریخ . موسیقیدانان
برجسته اصفهانی در عرصه موسیقی اصیل ایران است:استاد جلیل .
خودروی حامل کالای قاچاق در پیرانشهر توقیف شد - جوان ایرانی
www.javaneirani.com/./634205-خودروی-حامل-کالای-قاچاق-پیرانشهر-توقیف
‎2 ساعت قبل . استاد حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی · حسن یزدانی: من تختی نیستم!
newspaper . استاد حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی · استاد حسن .
محاکمه آیت الله عیسی قاسم، اعلان جنگ علیه قاطبه مردم بحرین است
www.javaneirani.com/./634242-محاکمه-الله-عیسی-قاسم-اعلان-علیه
‎1 ساعت قبل . حسن یزدانی: من تختی نیستم! . استاد حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی · استاد
حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی .
Previous



طرح همیار آب در مدارس ابتدایی و راهنمایی استان اجرا می شود - جوان ایرانی
www.javaneirani.com/./634195-همیار-مدارس-ابتدایی-راهنمایی-استان-اجرا
‎3 ساعت قبل . استاد حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی . حسن یزدانی: من تختی نیستم! . استاد
حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی · استاد حسن کسایی، .
aminlotfi1989 - حضرت استاد کسایی
aminlotfi1989.blogfa.com/post/965
حسن کسائی (۳ مهر ۱۳۰۷، اصفهان - ۲۵ خرداد ۱۳۹۱، اصفهان) از استادان برجستهٔ . فراوان
کسائی و از جهتی دیگر، نشان از محدودیت و سادگی تکنیک نوازندگی نی در آن زمان
می‌باشد. . آرشه‌ای و مضرابی جایگاه نسبتاً ثابتی در بین موسیقی‌دانان و مردم پیدا
کند.
70 سال نی نوازی کسایی مرگ صدا در سکوت - JameJamOnline.ir - جام .
www1.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100817655089
‎19 جولای 2012 . جام جم آنلاین: حسن کسایی از آن دسته نوازندگان تاثیرگذاری است که اگر ادامه . و نشر
با ابوالحسن‌خان صبا، استاد ردیف‌ نوازی که بعدها در سه‌تارنوازی‌اش شکوفا . و ساسان
سپنتا، موسیقی‌‌دان، ویژگی بارز نوازندگی او را «احراز تُن شفاف و .
بعید که ایرانی باشید و قطعه سلام استاد بزرگ را نشنیده باشید .
www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=242906
‎همچنین استاد فقید «فرامرز پایور» درباره وی چنین گفته است: «استاد حسن کسایی
بزرگ‌ترین نوازنده نی و یکی از برجسته‌ترین موسیقیدانان ایران .
خاکسپاری استاد حسن کسایی - درباره ی ما
birdir041.ir/post/خاکسپاری-استاد-حسن-کسایی.html
‎این آمد و شدها موجب شد حسن کسائی از کودکی با موسیقی آشنا شود و به مرور زمان، علاقه
زیادی . کسایی همچنان از همنشینی با نوازندگان اصفهانی در جهت تسلط بر نوازندگی
نِی . حسین دهلوی، موسیقیدان و آهنگساز، می‌گوید: آن چه مولوی درباره " نی" سروده، در نی
.
توضیحات دبیر بینال موسیقی ونیز درباره یک اتفاق موسیقایی
www.javaneiranipress.ir/./634173-توضیحات-دبیر-بینال-موسیقی-ونیز-اتفاق
‎4 ساعت قبل . استاد حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی . همچنین در قسمت دوم این کنسرت، گروه
موسیقی مهرآیین متشکل از سامان صمیمی نوازنده کمانچه، میلاد محمدی .
عکس از موسیقیدانان و نوازندگان مشهور و ماندگار - عکسهای هنرمندان .
axehonarmandan.blogfa.com/post-5.aspx
‎. RASEKHIAN@GMAIL.COM - عکس از موسیقیدانان و نوازندگان مشهور و ماندگار - .
نوازندگان مشهور ویلن در رادیو : استاد مهدی خالدی. . استاد حسن کسایی نوازنده نی : .
استاد مسلم موسیقی ایران درگذشت حسن کسائی از ویکی‌پدیا،
www.cloob.com/./استاد_مسلم_موسیقی_ایران_درگذشت_حسن_کسائی_از_ویکی‌پدیا،
‎19 ژوئن 2012 . حسن کسایی در منزلش اطلاعات هنرمند نام مستعار استاد حسن کسائی . کسائی و از
جهتی دیگر، نشان از محدودیت و سادگی تکنیک نوازندگی نی در آن زمان می‌باشد. . و
مضرابی جایگاه نسبتاً ثابتی در بین موسیقی‌دانان و مردم پیدا کند.[PDF]
از کجا می آید این آوای دوست؟ یابنده آن نگین گمشده! عشق به موسیقی مافوق ه
old.sharghdaily.ir/pdf/90-10-01/vijeh/23.pdf
‎با پرس وجو متوجه شوم که استاد حسن کسایی است که در رادیو نی نوازی می کند. . حسن
ناهید. نوازنده نی. خاطراتی فراموش نشدنی. هر آن نغمه مرغ چمن می زند. کسایی به وجه حسن
می زند. یکی از عزیزان موسیقیدان می گفت: اگر در جهان پنج نابغه موسیقی وجود داشته
.
سایت سارا شعر - معروفترین چهره های موسیقی سنتی
sarapoem.persiangig.com/link7/sonnati2.htm
‎حسن ناهید ، پس از چندی که صدای " نی " استاد حسن کسایی را از رادیو شنید به .
باربد و رامتین گرفته تا آن نوازنده و موسیقیدانان گمنام دور افتاده روستایی مجموعا
تلاش .
Previous



گروه دوستان - "موسیقی"سنتی.اشنایی با استاد کسایی وساز نی
www.liberal-idea.blogfa.com/post-8.aspx
‎حسن کسائی (۲۰ مهر ۱۳۰۷ -) از استادان برجستهٔ موسیقی ایرانی و نوازندهٔ سرشناس نِی
است. . کسایی همچنان از همنشینی با نوازندگان اصفهانی در جهت تسلط بر نوازندگی
نی . مختلف سازهای آرشه‌ای و مضرابی جایگاه نسبتاً ثابتی در بین موسیقی‌دانان و
مردم .
تدفین حسن کسایی - چهارپایه - اخبار سیاسی ، ورزشی
bestparsian.ir/news/تدفین-حسن-کسایی
‎استاد حسن کسایی در «تخت فولاد» اصفهان و در نزدیکی استاد «تاج اصفهانی» به
خاک . حسن کسایی از اندک موسیقیدانان ایرانی است که معارض و مخالفی در برابر خود
ندارد. . خلیل کسایی نوازنده برجسته نی و فرزند مرحوم حسن کسایی بر اثر حمله
قلبی .
عکس باورنکردنی از یک استاد مرد در کلاس دختران دانشجو عربستان
9us.ir/news/234638
‎عکس باورنکردنی از یک استاد مرد در کلاس دختران دانشجو عربستان . استاد حسن
کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی - آکا · استاد حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی.
جایگاه و نقش استاد ناهید در گسترش و اشاعه ساز نی – انجمن موسیقی ایران
t-nay.ir/جایگاه-و-نقش-استاد-ناهید-در-گسترش-و-اشاع/
‎2 جولای 2016 . استاد حسن ناهید از جمله بارزترین و متمایزترین هنرمندان از این دست می‌باشد. همراهی و .
ساخته که کمتر نمونه‌ای چنین در بین موسیقیدانان می‌توان یافت. . استاد کسایی
شیوه‌ی دندانی را به‌طور کامل جایگزین شیوه‌ی مرسوم نوازندگی خود نمود.
استاد حسن کسائی | Welcome to Festival of Arts' فستیوال هنر Gallery .
festivalofarts.com/musicians/picture.php?/247
1 دسامبر 2013 . استاد حسن کسائی او به گفته خود در تاریخ ۳ مهر ۱۳۰۷ در خانواده‌ای . فراوان کسائی و
از جهتی دیگر، نشان از محدودیت و سادگی تکنیک نوازندگی نی در آن . حسین عمومی،
موسیقیدان و نی نواز، کسائی را "پایه گذار مکتب نی" به شمار می‌آورد.
گل های آواز ایران
iraj-khodaie-avaz1.blogfa.com/
‎استاد ایرج لطفا در مورد نحوه آشنایی خودتان با مرحوم شهناز و سبک نوازندگی ایشان .
شهناز در جوانی با حسن کسایی آشنا شد که این آشنایی آغاز همکاری بلندمدت آن دو بود.
. و در جهان تعریف شد که مثلا تار و تنبک و ویولن و پیانو و فلوت و قره نی و ابوا و .
. موسیقیدان ارجمند «فریدون ناصری» با تشکیل ارکستر گروه سماعی برنامه های .
بیوگرافی حسن کسائی - آموزشگاه موسیقی آوای نـو
www.avayenomusic.com/index.php?option=com.
‎حسن کسائی (۳ مهر ۱۳۰۷، اصفهان - ۲۵ خرداد ۱۳۹۱، اصفهان) از استادان برجستهٔ . فراوان
کسائی و از جهتی دیگر، نشان از محدودیت و سادگی تکنیک نوازندگی نی در آن زمان
می‌باشد. . آرشه‌ای و مضرابی جایگاه نسبتاً ثابتی در بین موسیقی‌دانان و مردم پیدا
کند.
دانلود نی نوازی حسن کسایی
music-sonnati.rzb.ir/post/1537/دانلود-نی-نوازی-حسن-کسایی.html
‎18 جولای 2015 . موسیقی اصیل - دانلود تکنوازی نی استاد حسن کسایی (تصویری) . گفتوگو با
حسن کسایی موسیقیدان و نوازنده نی. nashakiba.com/pgm35.html.
زندگی نامه زنده یاد استادحسن کسایی - دبیرستان شاهد مالک اشتر
malek5.khschools.ir/?app=content&catid=0&itemid=230
‎9 جولای 2016 . پس از فوت مهدی نوایی، کسایی همچنان از همنشینی با نوازندگان اصفهانی در . کسائی و
از جهتی دیگر، نشان از محدودیت و سادگی تکنیک نوازندگی نی . حسن کسائی از اندک
موسیقیدانان ایرانی است که معارض و مخالفی در برابر خود ندارد.
تکنوازان نــــــــــــــــــــــــــی - حسن کسایی(نی)
taknavazaneney.blogfa.com/cat-1.aspx
‎این انجمن با دعوت از استاد حسین عمومی، استاد موسیقی در این دانشگاه و موسیقیدان و
نوازنده برجسته نی که خود از شاگردان مبرز استاد کسایی است، بار دیگر یاد و خاطره .
Previous



استاد سرشناس موسیقی که اولین کاپیتان تیم سپاهان بود!
yazd.farhang.gov.ir/fa/news/print/168944
‎15 ژوئن 2015 . . سومین سالروز درگذشت استاد فقید «حسن کسایی» نوازنده بنام نی که پنجشنبه .
پس از فوت مهدی نوایی، کسایی همچنان از همنشینی با نوازندگان اصفهانی در جهت . و
مضرابی جایگاه نسبتاً ثابتی در بین موسیقی‌دانان و مردم پیدا کند.
درگذشت حسن کسایی، نی‌نواز برجسته موسیقی ملی ایران
https://www.radiozamaneh.com/44873
‎14 ژوئن 2012 . درگذشت حسن کسایی، نی‌نواز برجسته موسیقی ملی ایران | رادیو و . رادیو زمانه – (همراه
با اجرای سارا روشن) – استاد حسن کسایی، نوازنده نی،امروز، پنجشنبه ۲۵ . که در تهران
کنسرت‌هایی را برگزار کند و با موسیقی‌دانان برجسته جهان نیز .
نی
https://www.balatarin.com/tag/نی
‎نوازنده دوره گرد نی، گمنام اما نابغه! . محمدرضا شجریان،موسیقی‌دان،آهنگ‌ساز،خواننده و
خوشنویس،از برجسته‌ترین هنرمندان ایرانی، به دلیل نوع . نظرات اساتید در باره استاد
حسن کسائی:/ پرویز یاحقی، آهنگساز و ویولن نواز، ستایش را به آن حد می‌رساند که .
استادان موسیقی در قزوین - سازناز - blogfa.com
saznaz.blogfa.com/author-saznaz.aspx
‎13 فوریه 2008 . شخصیت دیگر حسام السلطنه بوده که موسیقی دان بوده و تصنیف های زیادی ساخته
ایشان . محمد موسوی، نوازنده نی و شاگرد محضر حسن کسایی بود.
«حکایت دل ما با نی کسایی کن» [بایگانی] - سایت پلاس ست - پلاس ست .
www.aplus-sat.com/archive/index.php/t-63131.html
‎25 سپتامبر 2013 . با نی کسایی کن» 85 سالگی نی‌نوازی که از کلمه «استاد» می‌ترسید! . به گزارش
ایسنا ، امروز، 3 مهرماه تولد زنده‌یاد حسن کسایی است. . از ویژگی‌های بارز نوازندگی
کسائی می‌داند و مطرح می‌کند:« تن صدای نی استاد کسائی در محدوده بم، گرم . حسین
عمومی موسیقیدان و نی نواز کسائی را «پایه گذار مکتب نی» به شمار می‌آورد.
«حکایت دل ما با نی کسایی کن» [بایگانی] - پلاس ست
www.6plus-sat.com/archive/index.php/t-63131.html
‎25 سپتامبر 2013 . با نی کسایی کن» 85 سالگی نی‌نوازی که از کلمه «استاد» می‌ترسید! . به گزارش
ایسنا ، امروز، 3 مهرماه تولد زنده‌یاد حسن کسایی است. . از ویژگی‌های بارز نوازندگی
کسائی می‌داند و مطرح می‌کند:« تن صدای نی استاد کسائی در محدوده بم، گرم . حسین
عمومی موسیقیدان و نی نواز کسائی را «پایه گذار مکتب نی» به شمار می‌آورد.
برای 85 سالگی استاد حسن کسایی | haftnews
haftnews.ir/2013/09/25/برای-85-سالگی-استاد-حسن-کسایی/
‎25 سپتامبر 2013 . حسن کسایی به جز نی، سه‌تار، سنتور و فلوت نیز می‌نواخت اما ساز . بارز نوازندگی
کسائی می‌داند و مطرح می‌کند:« تن صدای نی استاد کسائی در محدوده . حسین عمومی
موسیقیدان و نی نواز کسائی را «پایه گذار مکتب نی» به شمار می‌آورد.
استادی که از کلمه «استاد» می‌ترسید! - بانی‌فیلم
banifilm.ir/استادی-که-از-کلمه-استاد-می‌ترسید/
‎حسن کسایی به جز نی، سه‌تار، سنتور و فلوت نیز می‌نواخت اما ساز تخصصی او . بارز
نوازندگی کسائی می‌داند و مطرح می‌کند:« تن صدای نی استاد کسائی در محدوده . حسین
دهلوی موسیقیدان و آهنگساز می‌گوید: «آن چه مولوی درباره «نی» سروده، در نی کسائی به .
ایبنا - نوربخش: رمز موفقیت کسایی احاطه‌اش بر ادبیات بود
www.ibna.ir/fa/doc/./نوربخش-رمز-موفقیت-کسایی-احاطه-اش-ادبیات
‎27 جولای 2012 . حمیدرضا نوربخش خواننده و مدرس آواز ایرانی در مراسم بزرگداشت حسن کسایی، . دو
نوازنده و استاد پیشکسوت برجسته داشت، مرحوم حسن کسایی و استاد جلیل . آورده شده
که ساز نی با نایب اسدالله و استاد کسایی شناخته می‌شود. . حسن کسایی نی‌نواز و
موسیقیدان برجسته ایرانی در 25 خرداد سال 1391 در اصفهان درگذشت.
دانلود نی شاد نوازنده بوشهری
loo3.club/دانلود+نی+شاد+نوازنده+بوشهری/
حسن کسایی، نابغه و استاد بزرگ نی‌‌ | بـیـسـت ساری - موسیقی محلی بوشهری + دانلود
انواع گوشی های چینی - brandsara.site . دانلود آهنگهای بندری گناوه - دانلود نی انبان (
دانلود نی شاد نوازنده بوشهری) . گفتوگو با حسن کسایی موسیقیدان و نوازنده نی; .
Previous

  • ۹۵/۰۷/۰۳
  • ۱۸۳ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی