دریا

با کودکی که چیزی قورت می دهد چه کنیم

سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۱۸ ب.ظ

 

با کودکی که چیزی قورت می دهد چه کنیم ؟

 

بخش مهمی از کودک داری و کودکیاری آگاهی و دانستن این موضوع مهم است که به طور حتم تمام کودکان و نوپایایان تمام وسایل دم دست خود را در دهان می برند و گاهی این وسایل کوچک هست و کودک آن را می بلعد و باعث خطرات جبران ناپذیر حتی مرگ کودک می شود این بخش مهم توصیه می شود به تمام مادران .

 

 

به گزارش نازوب : کودکان همه چیز را به دهان می برند و این کاملا طبیعی است. در واقع آنها با این کار جهان اطرافشان را می شناسند، اما یک روز در حالی که این موضوع برایتان عادی شده، ممکن است ناگهان متوجه شوید او چیزی مثل سکه، پیچ، مروارید یا تیله را بلعیده.در چنین شرایطی چه عکس العملی نشان می دهید؟

 

این مطلب، پاسخی است به این پرسش روزانه در روند رشد نوزادان اتفاق تازه‌‌ای می افتد. آنها هر روز مهارتهای جدیدی یاد می‌‌گیرند. یک روز در حال دست و پا زدن است، روز دیگر چهار دست و پا می‌رود و یک روز هم در حال کشف دنیای اطراف است. و اما درمورد اینکه کودکان چیزی قورت بدهند نمیدانیم چه باید بکنیم .

 

اکتشاف محیط پیرامون یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های دنیای کودکانه است و او در این راه از هر وسیله‌ای استفاده می‌کند. گاهی او را درحالی می‌بینید که انگشتان دست و پای خود را در دهان فرو برده و از این طریق می‌خواهد بیشتر بداند. احتمالا در چنین صحنه‌ای می‌دوید و دوربین خود را می‌آورید تا از شیرین‌کاری او فیلم و عکس ثبت کنید.

 

اگر کودک چیزی را قورت داد چه کنیم؟

اما اگر او را در‌حالی ببینید که پیچ و مهره را به دهان برده، قطعا قید فیلم و عکس را می‌زنید و فقط به این فکر می‌کنید که او را از خطر نجات دهید. کشف دنیا در درجه اول از طریق دهان و بعد از آن از طریق حواس دیگر اتفاق می‌افتد. در این مرحله لازم است خیلی مراقب باشید که فرزندتان دچار حادثه‌ای نشود، چرا‌که او تفاوت بین اشیای خطرناک و مفید را تشخیص نمی‌دهد و احتمالا حتی خاک را نیز به طرف دهان خود خواهد برد. در این مطلب نکاتی درباره این خصلت نوزادان می‌گوییم و  شما را راهنمایی می‌کنیم که در این مواقع چه کاری باید انجام دهید.

 

سن به دهان بردن اشیا :

کودکان وقتی به سن سه تا چهار ماهگی می‌رسند سعی می‌کنند تمام چیزهای پیرامون خود را با دهان‌شان کشف کنند، از انگشتان گرفته تا هر چیزی که قادر باشند دست خود را روی آن بکشند؛ مو، خاک، مداد شمعی، اسباب‌بازی و غیره. عادت به دهان بردن وسایل و اشیا اغلب تا دو سالگی ادامه دارد و در برخی موارد حتی تا بعد از آن هم طول می‌کشد و به‌نوعی بخشی از نقطه عطف رشد آنها محسوب می‌شود. در اکثر موارد این عادت به خودی خود از بین می‌رود. با این حال، برخی بچه‌ها در طول دوران رشد همچنان به این کار ادامه می‌دهند.

 

عوارض به دهان بردن اشیا :

عمل به دهان بردن وسایل و اشیا، اغلب منجر به بلعیدن آن شیء نخواهد شد. برخی بچه‌ها عادت دارند چیزهایی را به دهان ببرند که قابل خوردن نیست مانند خاک، گِل، گچ، زغال، رنگ، صابون، لیوان، مو، یخ و غیره. به این اختلال خوراکی، اختلال هرزه‌خواری می‌گویند. اما میزان ایمنی و سلامت در این عادت واقعا چقدر است؟ ممکن است به دهان بردن چیزی منجر به خفگی، سرفه، مشکلات تنفسی و حتی بیهوشی نوزاد شود.

 

بچه‌ها ممکن است چیزهایی مانند تکه‌های کوچک اسباب‌بازی، دکمه، مهره، تیله، سکه و غیره را ببلعند. یک‌سوم بخش بالایی مری یکی از نقاطی است که اغلب اشیا در آن گیر می‌کنند. علاوه بر این خطر سوراخ شدن معده، عفونت و حتی مرگ به‌دلیل بلعیدن باتری یا چیزهای تیز هم در کودکان وجود دارد. در اینجا به مواردی اشاره می‌کنیم که تا حد امکان نباید در دسترس نوزادتان قرار دهید تا حادثه‌ای به بار نیاید.

 

ماجرای خوردن خاک و گل

خوردن خاک معمولی و گرد و خاک در بچه‌ها طبیعی است. این مسئله باعث پرورش سیستم ایمنی و تقویت آنها می‌شود، اما خطراتی هم به همراه دارد. میکروب‌ها و ذرات ریز موجود در خاک یا گِل می‌توانند به عفونت یا بیماری‌های انگلی بینجامند. خاک به کرم‌ها آلوده بوده و تخم‌های آنها وارد بدن نوزاد شده و داخل معده او رشد می‌کنند. از طرفی عفونت‌های مختلف و مسمومیت غذایی هم می‌تواند منجر به اسهال و یبوست شود.

بلعیدن سکه مساوی با خفگی :

 سکه‌ها یکی از رایج‌ترین اشیا برای خوردن هستند. بلعیدن سکه می‌تواند منجر به بسته شدن راه تنفسی و خفگی، علائمی مانند استفراغ، سرفه، آبریزش بینی و غیره شود. هرگز پول‌های سکه‌ای خود را در دسترس کودکان قرار ندهید زیرا معمولا کامل بلیعده نمی‌شود و خفگی بزرگ‌ترین عارضه آن است.

غذای افتاده روی زمین :

 

اکثر افراد بر این باورند که اگر غذایی تنها ۵ثانیه روی زمین افتاده باشد، می‌توان آن را برداشت و خورد. در تحقیقی مشخص شده که بیش از ۹۹درصد از باکتری‌ها بعد از ۵ثانیه از سطح زمین به غذایی که بر زمین افتاده است، منتقل می‌شوند. از طرفی میزان آلودگی غذا به‌خاطر باکتری تا حد زیادی به کثیف بودن زمین و نوع زمینی که غذا روی آن افتاده ارتباط پیدا می‌کند. احتمال انتقال باکتری از سطح  فرش نسبت به سطوح چوبی یا کاشی شده به غذا خیلی کمتر است. به خاطر داشته باشید که تنها بخش کوچکی از یک باکتری به شدت عفونت‌زا می‌تواند منجر به بیماری نوزاد شود.

 

جویدن اسباب‌بازی‌ها و جواهرات فلزی :

یکی از دلایلی که توصیه می‌شود متناسب با سن بچه برایش اسباب‌بازی بخرید این است که بخش‌های کوچک اسباب‌بازی که برآمده یا بیرون زده است، می‌تواند منجر به بروز آسیب‌های خطرناکی به نونهالان شود. اسباب‌بازی‌های توپُر هم می‌توانند زیستگاه باکتری‌ها باشند. جویدن اسباب‌بازی‌های پلاستیکی بچه‌ها را در‌معرض مواد شیمیایی سمی قرار می‌دهد که می‌تواند روی هورمون‌ها تاثیر گذاشته و در روند رشد مغزی او اختلال ایجاد کند. اسباب‌بازی‌های فلزی و جواهرات کم‌بها اغلب آلوده به مواد سمی مانند کادمیم و سرب هستند.

 

این فلزات از طریق دهان کودک و مکیدن، راه خود را به درون بدن او می‌یابند. تماس با فلزات غیراصلی مانند سرب یکی از نگرانی‌های عمده با‌توجه به وجود گسترده این فلز در بسیاری از محصولاتی است که استفاده می‌کنیم. به دهان بردن مکرر بسیاری از اشیای فلزی توسط بچه‌ها می‌تواند باعث افزایش غلظت سرب خون آنها شود. همان‌طور که می‌دانید سرب ماده‌ای سمی است و تاثیرات مخربی بر عصب‌ها، خون، روده، قلب و کلیه‌ها دارد.

 

خوردن ابزار نقاشی و اشیای رنگی :

 

بیشتر بچه‌ها عادت دارند مدادهای‌شان را گاز بزنند. بسیاری از افراد بر این باورند که هیچ نوع سربی در مدادهای به اصطلاح سربی وجود ندارد. بیشتر مدادها از سرب سیاه (نوعی کربن) و خاک رس درست شده‌اند. تا پیش از این، سربی که برای لایه بیرونی مدادها استفاده می‌شد نوعی نگرانی برای والدین بود، اما با حذف سرب از مواد نقاشی، این نگرانی از بین رفت.

 

تماس جزئی با قرار دادن یک تکه گچ یا زغال در دهان باعث آسیب به بچه‌ها به‌خاطر مواد شیمیایی موجود در آن نمی‌شود. وقتی خوردن گچ تبدیل به عادت شود، می‌تواند برای بچه مشکلاتی مانند مشکلات روده و اختلالات هاضمه به همراه داشته باشد. گچ و زغال حاوی مواد سمی هستند. از طرفی حواس‌تان به محصولات هنری و نقاشی باشد که حاوی مواد معطر هستند. آنها مواد شیمیایی مختلفی دارند که در صورت هضم می‌توانند کشنده باشند.

 

دندان کشیدن به بادکنک :

بچه‌ها حین بازی اغلب بادکنک را به دهان می‌برند. برخی بچه‌ها عادت دارند آن را بجوند و دندان‌های‌شان را روی آن بکشند. انجام مکرر این کار باعث تماس مداوم با ترکیبات خطرناکی مانند بنزن، زایلن و فتالات موجود در مواد بادکنک می‌شود. بنزن ماده‌ای است که می‌تواند خطر سرطان را افزایش دهد. زایلن دارای تاثیرات مخرب بر عملکرد عصب‌های مغزی و هورمون‌هاست. از طرفی منجر به بروز اختلالات باروری و آسیب به DNA (ماده اصلی ژنتیک) هم می‌شود. فتالات‌ها برای دستگاه تناسلی بدن بسیار مضرند و در روند فعالیت هورمون‌ها اختلال ایجاد می‌کنند.

 

داروهایی که نباید خورده شوند:

یکی از جملاتی که روی تمام داروها نوشته شده این است: «دور از دسترس اطفال نگهداری شود.» پاراستامول، شربت سرفه و آنتی‌بیوتیک‌ها برخی از شایع‌ترین داروهایی هستند که به‌طور ناخودآگاه توسط بچه‌ها خورده می‌شوند. بلعیدن برخی داروها توسط کودک می‌تواند بر کبد و کلیه‌های او اثر بگذارد و تبعات مصیبت‌باری به همراه داشته باشد، در ضمن ایبوپروفن هم می‌تواند مشکلات تنفسی به بار آورد.

 

مراقب محصولات شیمیایی باشید:

متاسفانه شدیدترین مسمومیت‌ها در کودکان مربوط به مواد شوینده و شیمیایی است که اغلب موارد آسیب‌های جبران‌ناپذیری به‌دنبال دارد. کودکان معمولا از روی کنجکاوی یا علاقه به رنگ  و بسته‌بندی جذاب مواد شوینده این محصولات را به دهان برده و می‌بلعند. هضم مقدار کمی از دهانشویه‌ها می‌تواند حالت تهوع به‌همراه داشته و به برهم خوردن وضعیت معده بینجامد. دهانشویه حاوی فلوراید و الکل بوده که اگر به میزان زیاد بلعیده شود، می‌تواند سمی باشد.

 

بلعیدن مواد شوینده مانند مایع ظرفشویی‌، مواد تمیزکننده و غیره می‌تواند باعث سوزش لب، دهان و گلو شود. کافور هم که در اسپری‌های حشره‌کش  وجود دارد حتی به میزان کم می‌تواند مضر باشد و به تشنج بینجامد. با اینکه بارها نسبت به بلعیدن مواد شیمیایی توسط کودکان هشدار داده شده و به والدین توصیه شده که محصولات شوینده از دسترس کودکان دور نگه‌داشته شود، اما باز هم شاهد بروز مسمومیت‌هایی از این قبیل هستیم.

 

اگر باتری و آهنربا در دسترس باشد…

باتری‌های کوچکی که در برخی اسباب‌بازی‌ها استفاده می‌شوند به‌راحتی قابل بلعیدن هستند. خارج شدن محتوای آنها می‌تواند به آسیب‌های جدی و حاد در مجرای غذایی مانند سوزش شدید یا سوراخ شدن مری، آسیب به رگ‌های خونی، خونریزی زیاد و… بینجامد. بلعیدن اشیای آهنربایی هم می‌تواند به بروز خطرات حادی مانند مشکلات روده مثل زخم روده یا سوراخ شدن آن منتهی شود. بلعیدن آهنربا می‌تواند به عفونت جداره معده منتهی شده و به‌خاطر عفونت، خطرات مرگ هم به همراه داشته باشد.

 

محصولات شب‌نما :

این محصولات به شکل چوبی، دستبند یا قلم نوری وجود دارند. این وسایل جذاب هستند و اغلب بچه‌ها دوست دارند آنها را گاز بگیرند. مایع موجود در این محصولات سمی است و می‌تواند منجر به التهاب و احساس سوزش در دهان و حالت تهوع شود.

 

چرا به‌جای غذا خاک می‌خورد؟

کودک پیش از 6ماهگی دست و انگشتانش را می‌مکد و از 6ماهگی که قادر به گرفتن اشیا می‌شود، هر چیزی را که در دسترس او باشد در دهان می‌گذارد. این موضوع چندان غیرطبیعی نیست اما چیزی که مهم است باید ببینید آیا کودک‌تان فقط اشیای خاصی را در دهان می‌گذارد یا به‌جای غذا تمایل به خوردن غیرخوراکی‌هایی مثل خاک، چسب، چوب و… دارد یا نه.

 

گروهی از کودکان به علت کمبود برخی مواد در بدن‌شان به سمت مواد غیرخوراکی جذب می‌شوند. مثل خوردن خاک برای جبران کمبود ید یا خوردن کاغذ و دستمال کاغذی که از مشتقات چوب است،  که این امر می‌تواند تا‌حدودی طبیعی قلمداد شود و با رژیم غذایی خاص و برخی ویتامین‌ها قابل درمان است.

 

آیا فرزندم پیکا دارد؟

پیکا نام پرنده‌ای است مانند زاغ که همه‌چیزخوار است و چون برخی کودکان به هرزه‌خواری روی می‌آورند، این نام را برای این اختلال برگزیده‌اند. کودکان مبتلا به «پیکا» نیاز به درمان روانپزشکی دارند. لازم به ذکر است که شیوع این اختلال بالا نیست و تشخیص آن تنها به‌عهده پزشک است. کودکان در سال دوم زندگی تشخیص می‌دهند اما برخی کودکان استفاده از مواد غیرخوراکی را مصرانه ادامه داده و از این عمل خود لذت می‌برند.

 

ویژگی مهم این اختلال عادت به خوردن غیرخوراکی‌ها مانند رنگ، کاغذ، گل، تکه‌های لباس و پارچه، مو و حشرات است .این اختلال در کودکان سیاهپوست بیشتر از سفیدپوستان و در پسران اندکی بیشتر از دختران گزارش شده است. محرومیت شدید، عامل فرهنگی، اختلال رابطه مادر و کودک، عقب‌ماندگی ذهنی  و سایکوز ازجمله علل ابتلا به این اختلال است.

The post با کودکی که چیزی قورت می دهد چه کنیم ؟ appeared first on نازوب.


لینک منبع این نوشته :
http://www.nazweb.ir/192894-%d8%a8%d8%a7-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%db%8c-%da%a9%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b2%db%8c-%d9%82%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d9%85%db%8c-%d8%af%d9%87%d8%af-%da%86%d9%87-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85-%d8%9f.html


با کودکی که چیزی قورت می دهد چه کنیم ؟ - ناز وب
www.nazweb.ir/192894-با-کودکی-که-چیزی-قورت-می-دهد-چه-کنیم-؟.html
‎با کودکی که چیزی قورت می دهد چه کنیم به گزارش نازوب کودکان همه چیز را به دهان می
برند و این کاملا طبیعی است در واقع آنها با این کار جه.
اگر کودک چیزی را قورت داد چه کنیم؟ - تبیان
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=295146
‎23 فوریه 2015 . کودکان همه چیز را به دهان می برند و این کاملا طبیعی است. در واقع آنها با این کار جهان
اطرافشان را می شناسند، اما یک روز در حالی که این موضوع . مدت تنفس یا سخت شدن
بلع غذا هستیم که نشان می دهد جسم خارجی در ناحیه ای گیر کرده است.
اگر کودک چیزی را قورت داد چه کنیم؟ | هر روز در روند رشد نوزاد - قطره
www.ghatreh.com/news/./اگر-کودک-چیزی-قورت-داد-کنیم
‎12 آگوست 2016 . هر روز در روند رشد نوزاد اتفاق تازه ای رخ می دهد. . اگر کودک چیزی را قورت داد چه کنیم؟
. را با دهان شان کشف کنند، از انگشتان گرفته تا هر چیزی که قادر باشند . در اینجا
به مواردی اشاره می کنیم که تا حد امکان نباید در دسترس نوزادتان .
اگر کودک چیزی را قورت داد چه کنیم؟ | منتخب وب
montakhabweb.ir/7778/اگر-کودک-چیزی-را-قورت-داد-چه-کنیم؟/
‎اگر کودکی که چیزی را بلعیده و قورت داده اولا خونسرد باشیم و به نکات ایمنی در این
مقاله عمل کنید. . منتخب وب: می توانید او را به بیمارستان برسانید تا با
عکسبرداری، محل جسم خارجی مشخص شود و پزشک تشخیص دهد خودبه خود دفع خواهد شد
یا نه.
با کودکی که باتری بلعیده، چکار کنیم؟ - برترین ها
www.bartarinha.ir/fa/./با-کودکی-که-باتری-بلعیده-چکار-کنیم
‎ Rating: 96% - 14,615 reviews17 فوریه 2015 . زمانی که کودک باتری را می بلعد اگر تا چهار ساعت، کودک به مراکز درمانی منتقل .
سراغ آنها می روند و بدون اینکه بدانند این مواد چه چیزی است در معرض خطر هستند. .
باتری را با شکلات و مواد خوراکی اشتباه گرفته و آن را جویده یا قورت می دهند. .
هنگامی که این اتفاق رخ می دهد، خاصیت مواد قلیایی موجود در آنها شروع به واکنش .
با کودکان بد غذا چه باید کرد؟ - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/293276/با-کودکان-بد-غذا-چه-باید-کرد؟
‎با کودکان بد غذا چه باید کرد؟ . با آرامش به او غذا بدهید تا وقتی که دیگر نخواهد چیزی
بخورد، شما هم غذادادن راکنار بگذارید. . غذا را در دهان نگه می دارد و قورت نمی دهد
اگر کودک من استفراغ می‌کند، چه کنم؟ - بیتوته
www.beytoote.com/health/child-succulent/vomiting1-children.html
‎نشانه هایی را از خود نشان می‌دهد که مشخص می کند آب بدنش کم شده است، مثل چشمان گود
افتاده، دست‌ها و پاهای سرد و لکه لکه، خواب . کودک مرتباً در تماس با موقعیت ها و افراد
خاص بالا بیاورد. . مضنون شدید که کودک پیش دبستانی تان چیزی سمی را قورت داده
است.
Aftabgardan - معضلی به نام « قاریق بچه »! - آفتابگردان
aftab.cc/article/753
‎کاری که قاریق‌چی انجام می‌دهد، خیلی ساده است، فقط یک فوت در بینی بچه می‌کند و هر
چه . این کارها آشنا است یک چیز مهم به خواهرم آموزش داد که دیگر مدت‌هاست بچه قاریق
نمی‌شود. . گاهی به آن دچار می شوم و با توجه به اینکه دیگر کسی را که از کودکی با همان
فوت! . رو میشناسن که تل گیر هستن یا راهکاری برای رفع این مشکل دارن خواهش می کنم
آدرس .
پاسخ به سؤالات جدید 7 - طب سنتی و اسلامی
hakimmehr.blogsky.com/پاسخ-به-سؤالات-جدید-7
‎یه مشکلی هم که هست اینه که با قورت و بلعیدن صدایی از گوشم میاد البته فقط . ی
چیزی شبیه ب وازلین بهم داد استفاده کردم مشکلم برطرف نشد باید چیکار کنم. . تا
جایی که سواد و تجربه ی ما اجازه می دهد بدون دریافت هزینه به هموطنان مشاوره خواهیم داد. .
من چند روزه گذاشتمش مهد کودک که هم زبون باز کنه و هم اجتماعی بشه اما در همان روزهای اول
.
پاسخ به سؤالات جدید 2 - طب سنتی و اسلامی
hakimmehr.blogsky.com/پاسخ-به-سؤالات-جدید-2
‎باید تشخیص طبع داده شود، بخصوص در خصوص کودکان کم کردن یا اضافه کردن وزن
. در غذاهایی که شما میل می کنید باید تجدید نظر و دقت داشته باشید و با روغن .
وقتی از چیزی یا کسی عصبانی میشم،تا چند روز همش خودخوری میکنم و دلم می خواد .
دلم هم نمی خواد سر خود دارو مصرف کنم می خوام زیر نظر متخصص طب سنتی این کار رو
بکنم.Searches related to با کودکی که چیزی قورت می دهد چه کنیم



اگر کودک چیزی را قورت داد چه کنیم؟ - طاها پخش
www.tahapakhsh.ir/wedlock/کودک-چیزی-قورت.html
‎12 آگوست 2016 . اگر کودک چیزی را قورت داد چه کنیم؟ . مجله سیب سبز: هر روز در روند رشد نوزاد اتفاق
تازه ای رخ می دهد. . گاهی او را درحالی می بینید که انگشتان دست و پای خود را در دهان
فرو برده و از این طریق می خواهد بیشتر بداند. . می کنند تمام چیزهای پیرامون خود را با
دهان شان کشف کنند، از انگشتان گرفته تا هر چیزی که قادر باشند .
همه چیز در مورد رفلاکس معده در نوزادان+جواب همه سوالات. - صفحه .
www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=805888
‎فقط خس خس سینه دارن که باز با سرماخوردگی اشتباه گرفته می شه. . اگر می بینید
آب دهانش رو تند و تند قورت می ده و مدتی بعد از شیر خوردن حالت خفه گی (مثل اینکه
چیزی تو . فکر نمی کنم کسی تا حالا از رفلاکس معده دخترش اینقدر اذیت شده باشه
. حرف‌شنوی کودکان؛ نتیجه وقت‌گذرانی با آنها . اس را تشخیص دهد؟
کودک شما به چه سبکی شیر می خورد؟ - باشگاه خبرنگاران جوان
www.yjc.ir/fa/news/3596978/کودک-شما-به-چه-سبکی-شیر-می-خورد
‎در این نوع، بچه با دیدن سینه مادرش از خود بی‌خود می‌شود و کنترلش را از دست می‌دهد. . هر
چیزی که او را به یاد زندگی درون رحم مادرش بیاندازد نیز همین ویژگی را دارد: گرما،
حرکت،صداها و . چطور به آنها کمک کنیم: این بچه‌های خواب آلود، ممکن است علائم
گرسنگی از خود نشان ندهند. . آنقدر این کار را تکرار کنید تا صدای قورت دادن او را
بشنوید. با .
کاهش درد دندان درآوردن کودکان - سبک زندگی امروز - نی نی پیج
mag.ninipage.com/health/children_teething_pain_relief
‎30 آگوست 2012 . کودکان خردسال و نوزادان به هنگام دندان در آوردن دوست دارند چیزی را روی لثه‌های‌شان فشار
دهند. . احساس فشار روی لثه‌اش به او حس خوشایندی می‌دهد و از صدایی که با . حتی نوزاد
بخشی از آن را قورت می‌دهد (از طریق بزاق دهان) و از این راه گلوی او .
My Son - نکته های مفید برای نوزادان
arisebaba.blogfa.com/cat-2.aspx
‎4) باید به گریه نوزاد بی‌اعتنایی کنیم تا خودش آرام شود . این پدیده در کودکان نیز رخ
می دهد، اما به دلائل مربوط به خودشان که عمدتا بعلت تکامل ناکافی اسفنکتر است. .
اگر کودک قادر نیست چیزی را که در مسیر تنفسی اش گیر کرده، با سرفه خارج . 16-
بزاق شیرخواران از 3 ماهگی جاری می‌شود و حدوداً یکسالگی می‌توانند آب دهان را قورت دهند.
23-1-90-دکتر اصغر پیوندی- متخصص گوش و حلق و بینی
salamat.tv3.ir/index.php?option=com_content&view.
‎12 آوریل 2011 . ما فکر می کنیم با وسایلی که در دست مان است مثل گوش پاک کن و سر خودکار می .
گاهی بیمار میگوید که گوش درد دارد ولی ما چیزی در گوش او پیدا نمی کنیم ، این .
بعضی از داروها حساسیت اصوات را افزایش می دهد و آسیبها را بیشتر می کند . .
وقتی ما خمیازه می کشیم ، آب دهان را قورت می دهیم و غذا می خوریم ، در این موارد .
کودک من اشتهای چندانی به غذا ندارد. چرا و چه باید کرد؟ - رستاک
rastaak.niniweblog.com/./کودک-من-اشتهای-چندانی-به-غذا-ندارد-چرا-و-چه-باید-کرد.html
‎6 دسامبر 2014 . در هیچ شرایطی و با هیچ دلیل و بهانه‌ای نباید به زور به کودکی که تمایلی . حتی
صورتتان نباید ناراحتی، عصبانیت، خستگی، یاس و غیره را نشان دهد. . پدر و مادر
خوشحالند که بچه بالاخره چیزی خورده در حالی که این خوراکی‌ها ارزش . بافت غذا خیلی
مهمه و قشنگ تو دهن بچه‌ها می‌بینیم که بعضی غذا‌ها رو نمی‌تونن قورت بدن.
چگونه کودکم را بزرگ می کنم؟
www.bidgolian.blogfa.com/
‎شما هم تجربه کرده اید که وقتی به تندی با کــودک رفتار می کـــنید چقدر حس . این
مطلب به راحتی نشان می دهد که نمی توان از یک کودک انتظار داشت که همه چیز را مـــــانند
. داشتیم که او چون بلد نبود آب دهانش رو خالی کنه ممکن بود خمیردندون رو قورت بده.
توصیه های بهداشتی: تدابیر اطفال - سایت حکیم دکتر روازاده
ravazadeh.com/fa/member-article/52./2947-tadabire-atfal.html
‎5- با توجه به این که مغز نوزادان مخصوصاً تا سه سالگی در حال رشد سریع می باشد، .
کودک بگذارید و کاری کنید که آنرا قورت دهد، مثلاً چیزی بدهید که به همراه آن صبر زرد
.
همه چیز درباره گریه و بیقراری کودک - جام جم آنلاین
jamejamonline.ir/sara/./همه-چیز-درباره-گریه-و-بیقراری-کودک
‎16 ژوئن 2013 . گریه تماس بچه با والدین را افزایش داده و علاقه دو طرف را افزایش می‌دهد. زمانی که .
می‌تواند یک اسباب بازی، یک تکه پارچه یا هر چیزی که به نظرشان آشنا برسد، باشد.
. این نشانه‌ها شامل: باز و بسته کردن دست روی سینه، باز و بسته کردن دهان، مک زدن،
قورت دادن متناوب است. . اگر بچه را زیاد بغل کنیم، بغلی یا لوس می‌شود؟Searches related to با کودکی که چیزی قورت می دهد چه کنیم
Previous



اگر کودک من من استفراغ می‌کند، چه کنم؟ -آکا - آکاایران
www.akairan.com/koodak/bimari/20141510591.html
‎مضنون شدید که کودک پیش دبستانی تان چیزی سمی را قورت داده است. . هستند که
ضعف حرکتی زمانی رخ می دهد که بین آنچه کودک میبیند و آنچه که با اندامهای حساس به .
جویدن آدامس و قورت دادن آن توسط کودکان - نمناک
namnak.com/جویدن-آدامس-در-کودکان.p15955
‎ Rating: 4.7 - 18 reviewsاما جویدن آدامس کودکان با بزرگتر ها متفاوت است و والدین اغلب از قورت دادن آن توسط
. ما انواع بدون قند" Sugar- free " را به شما توصیه می کنیم. . شاید شما هم برای این که
فرزندتان آدامسش را قورت ندهد او را از همین چیزها می ترسانید . اگر فرزندتان آدامسش را
قورت دهد، شیرین کننده ها در بدنش جذب می شوند، همین طور مواد طعم دهنده و نگه دارنده.
همه آن چیزی که باید درباره گلودردها و درمان آن بدانیم
www.qomefarda.ir/news/1489
‎علت: التهاب ویروسی که شایع ترین علت گلودرد است و علایم اولیه سرماخوردگی و
آنفلوآنزا . درمان: غرغره کردن با آسپرین قابل حل، التهاب گلو را کاهش می دهد و با قورت
دادن، . از لوزه ها عکس گرفتم دکترها میگن چیزی دیده نمیشه نمیدونم چکار کنم راهنمای
کنید . چند راهکار برای خلاص شدن از کینه ورزی · کدام کودکان در معرض بلوغ زودرس
اند؟
روشهای مقابله با سکسکه نوزادان،علل نفخ مادران شیرده،لبخند نوزادان .
www.zibaweb.com/nozad92.htm
‎سکسکه چیزی است که بی گمان همه در طول زندگی خود با آن مواجه شده اند، هق هق های بی
امانی . ۵ - نان خشک یا یخ خرد شده، قورت دهید. . در این مرحله، رفتارهای مادر می تواند
تاثیرگذار و تغییر دهنده باشد و مادر خود را با برداشت های خاصی که از کودک خود دارد،
وفق می دهد. . امیدوارم بتدریج بتونیم از تجربه های مفید این قشر جامعه مون هم استفاده
کنیم.
تغذیه در سال دوم زندگی - Professor Soltanzadeh
www.professorsoltanzadeh.com/new/taghzie%20sale%20dovom.htm
‎گرچه برخی از این کودکان وقتی با پدر و مادرشان که در همین سن بودند مقایسه می شوند
به . به همه جا و همه چیز خود را به سهولت در معرض آلودگی ها و در نتیجه بیماری ها قرار می
دهد. . اگر بخواهیم میان وعده ها را بر اساس هرم غذایی تنظیم کنیم می توانیم از جدول زیر
. این گونه مواد غذایی را کاملاً بجوند و به یک غلظت مناسب برای قورت دادن برسانند .
اگر کودک چیزی بلعید، چه کار کنیم؟ - ستاره
setare.com/fa/news/63/اگر-کودک-چیزی-بلعید-چه-کار-کنیم
‎در واقع آن‌ها با این کار جهان اطرافشان را می‌شناسند اما یک روز در حالی که این موضوع
برایتان عادی شده، ممکن است . قورت دادن اشیا - خفه شدن . فقط شاهد توقف کوتاه
تنفسی یا سخت شدن بلع غذا هستیم که نشان می‌دهد جسم خارجی در ناحیه‌ای گیر کرده
است.
مراقبت های دوران نوزادی (مرجع اطلاعات کامل برای مادران) : سایت پزشکان .
www.pezeshk.us/?p=4324
‎16 سپتامبر 2006 . برای فهمیدن حرارت بدن نوزاد ، پاهای او را لمس می کنیم . سرد بودن پاهای نوزاد نشان می دهد
که درجه حرارت بدن نوزاد پائین است . 5-داغ شدن بدن نوزاد . در اندازه گیری وزن کودکان
با ترازوی رو میزی به نکات زیر باید توجه داشت : – ترازو در روی . صدای قورت دادن
شیر شنیده نمی شود ، بلکه صدای ملچ ملچ به گوش می رسد . – کودک به .
۱۵ درمان خانگی برای ۸ نوع سرفه بچه ها - آخرین نیوز
www.akharinnews.com/./4677-۱۵-درمان-خانگی-برای-۸-نوع-سرفه-بچه-ها.html
‎8 فوریه 2013 . هیچ چیز برای والدین ناراحت کننده تر از شنیدن صدای سرفه بچه ها هنگام شب نیست. .
کودکان مبتلا به سرماخوردگی یا التهاب ریه معمولاً سرفه می کنند که می تواند . در
عفونت برونش، کودک وقتی آب دهانش را قورت می دهد با ترشحات همراه است و .
بهداشت خانواده - گریه و بی قراری کودک
familyhealth.blogfa.com/post-63.aspx
‎بهداشت خانواده - گریه و بی قراری کودک - این وبلاگ با هدف آشنایی خانواده ها با مطالب
. بچه با این کار نیاز خودش را نشان می‌دهد و دلیلی بر این که بخواهد والدینش را کنترل
کند . می‌تواند یک اسباب بازی، یک تکه پارچه یا هر چیزی که به نظرشان آشنا برسد،
باشد. . و بسته کردن دست روی سینه، باز و بسته کردن دهان، مک زدن، قورت دادن متناوب
است.
نکاتی از «طب ایرانی-اسلامی» در سخنرانی های دکتر روازاده :: مهندس هاشمی
charchoob.blog.ir/post/72
‎30 دسامبر 2014 . در این مطلب با استناد به کلیپ های منتشر شده از سخنرانی های دکتر روازاده . ما به
همین خاطر توصیه می کنیم که کودکان تا 4 سالگی سبزی نخورند چون . (دشمنان) هر
چیزی که ما در کتب طب ایرانی - اسلامی مان به عنوان نکات خوب . آن طرف هم می نویسد و
مقاله علمی می دهد که اگر به طور مثال صابون را اینجوری بخوری خوب است!Searches related to با کودکی که چیزی قورت می دهد چه کنیم
Previous



مادر و نوزاد - بزرگترین سایت طب سنتی و اسلامی
shafateb.ir/?p=433
‎(اختصاصی)احاله می کنیم و اینک به مراقبت کودک معتدل المزاج می پردازیم : . این که
توصیه می شود بدن نوزاد را قبل از هر چیز باید سختی بخشید، از آن روست که . وی
قبل از هر چیز با کمال ملایمت اندام های او را با دست مالش دهد و با فشار بسیار خفیف سر
. زبان کودک بگذارید و کاری کنید که آنرا قورت دهد، مثلاً چیزی بدهید که به همراه آن
صبر .
روان شناسی - با کودک وسواسی چه باید کرد؟
gppnu.mihanblog.com/post/364
‎او به هیچ وجه حاضر نیست چیزی را از زمین بردارد، با دیگران دست نمی دهد و به طور کلی
. مطالعات نشان می دهد که از هر صد کودک یک نفر مشکل وسواس و عادت های وسواسی را
. دختر ۶ساله من مدتیست نگران اینه که چیزی رو قورت نداده باشه مثل لاک ناخونش یا
.
علل جمع شدن خلط زیاد در گلو - پارسینه
www.parsine.com/fa/news/77121/علل-جمع-شدن-خلط-زیاد-در-گلو
‎7 ژانویه 2013 . در چنین موردی معمولا ترشحات بینی کودک بدبو نیز هست. . در این حالت با وجودی که
حلق و لوزه‌ها عفونی نیستند، ولی باز هم ممکن است متورم باشند. . این موضوع خیلی
آزارم می دهد زیرا بصورت یک خلط از دهانم باید خارج کنم علت . بنده چند وقتی هست که
احساس میکنم ته گلویم چیزی مثل حباب مانند وجود دارد هرچه قورت میدهم .
گوش و آشنایی با اختلالات گوش و شنوایی [آرشیو] - P30World Forums .
forum.p30world.com/archive/index.php/t-454704.html
‎هر چیزی که پوست را تخریب کند می تواند موجب بروز عفونت شود. این مسئله معمولاً با
. سرطان پوست گوش ها را نیز تحت اثر قرار می دهد. حتماً وقتی در . اکثر نوزادان و
کودکان با گوش هایشان مشکل دارند. . چگونه کیپی گوش خود را برطرف کنیم ؟ . در
این‌ حالت‌ گشادکردن‌ شیپور اُستاش‌ (با قورت‌ دادن‌ آن‌ دهان‌) دشوار است‌.
با کودکی که باتری بلعیده، چکار کنیم؟/ خطرات قورت دادن باطری ساعتی!
nininama.com/fa/news73320.aspx
‎18 ژوئن 2016 . در دوران بارداری چه چیزهایی بخوریم؟ . بعد از قورت دادن این باتری ها، مواد قلیایی
موجود در آنها شروع به واکنش شیمیایی می . زمانی که کودک باتری کوچک را می بلعد،
اگر تا چهار ساعت به مراکز درمانی . عوارض شیاف استامینوفن برای کودکان · گیلاس
"درد آرتروز" را کاهش می دهد/ خواب راحت در سالمندان با مصرف آب گیلاس!
کمک های اولیه عمومی - راسخون
https://rasekhoon.net/article/Print-26762.aspx
‎بعد از شستشوی ناحیه سوخته آن را با یک پارچه تمیز و استریل پانسمان می کنیم و .
بعد از آن از بیمار خواهش کنیم که به هیچ وجه چشمها را نمالد زیرا مالیدن، باعث می شود ماده
. چیزی را قورت دهد و درد در ناحیه سینه ایجاد شود و حالت شبیه به خفگی در کودک به .
چگونه دادن غذای جامد را برای کودک شروع کنیم - رژیم غذایی
www.foodregime.com/./17147-چگونه-دادن-غذای-جامد-را-برای-کودک-شروع-کنیم
‎غذای جامد را زود شروع نکنید، چرا که می تواند حساسیت غذایی و حتی اختلالات غذا خوردن
را ایجاد کند. . کودک بتواند سیر شدن خود را با چرخاندن سر خود نشان دهد یا نتوانید
دهانش را باز کنید، . برای غذا دادن ممکن است شما بخواهید یک چیز ضدآب را برای
جلوگیری از خیس شدن لباس . قبل از دادن غذای بعدی صبر کنید تا کودک آن را قورت
بدهد.
همه چیز در مورد رفلاکس معده در کودکان - آفتاب
www.aftabir.com/./همه-چیز-در-مورد-رفلاکس-معده-در-کودکان
‎30 ژوئن 2014 . رفلاکس زمانی روی می دهد که شیری که کودک نوشیده و قورت داده است دوباره در . اگر
این‌طور باشد شیر با مقدار و سرعت بیشتر وارد دهان نوزاد می‌شود و .
سوال و جواب - د مگر آنکه توان برآوردنش نیز به تو ارزانی شده باشد .
babykids.blogfa.com/cat-9.aspx?p=2
‎دوست عزیز پیشنهاد می کنم با استفاده از بالشت در ااطراف او کاری کنید که به .
البته این مشکل بعداز مدتی که کودک بزرکتر شد تا حدودی حل می شود و کودک جایگاه
افراد را تشخیص می دهد . به همین دلیل در شب و تاریکی که چیزی نمی بینند و نمی
شنوند بهتر شیر می خورند . توجه داشته باشید که صدای قورت دادن شیر بیاید نه ملچ
مولوچ.
دولت بهار:آیه؛ دختری که از محاصره داعش گریخت
www.dolatebahar.com/telex-277845.html
‎26 ژوئن 2016 . از در تبریز بودنش می پرسم که قبل از اینکه آیه پاسخ دهد ابوزهرا سرپرست دختر . و
او با نگاه های معصوم و کودکانه اش که حکایت از دردی بزرگ دارد، به جای جواب دادن به .
بغض گلویش را قورت می دهد و می گوید: به همراه پدرم و مادرم و سه برادر کوچکتر از . می
گوید من از خدا هیچ چیز نمی خواهم جز اینکه داعشی ها بمیرند و وجود نداشته .Searches related to با کودکی که چیزی قورت می دهد چه کنیم
Previous



خدا کند که رضایم فقط رضای تو باشد - تقویت صدا در ۳۰ ثانیه
alghadirebirjand.blogfa.com/post-247.aspx
‎21 ژوئن 2012 . روش اجرا: هنگامی که انسان آب دهان خود را قورت می دهد، برآمدگی جلو گلو یعنی غضروف .
بعد از انجام این عمل 30 ثانیه ای، شروع به خواندن کنیم با صدایی پرحجم مواجه خواهیم
بود. . زیر یا بم بودن صدای کودکان بین پسر و دختر تفاوتی ندارد و تغییرات ایجاد
شده . البته مکش هوا به داخل شکم غیر از چیزی است که تصور می کنیم.
رمزگشایی خواب‌ : چگونه خواب تان را تعبیر کنید؟ - پاسخ
rozanehonline.com/رمزگشایی-خواب‌-چگونه-خواب-تعبیر/
‎در مطلب زیر ۲۰ مورد از رویاهایی که بیشتر دیده می شود را به همراه تعبیرشان آورده ایم.
. اگر در زندگی واقعی بخواهید از کسی یا چیزی فرار کنید یا به چیزی دست . گل‌آلود
باشد یا زلال، آرام باشد یا مواج احساساتی که لازم است با آن مواجه شوید را نشان می‌دهد. .
چنانچه در خواب ببینیم گریه می کنیم در روزهای آینده خوشحال می شویم و حادثه ای خوب .
تیر ۱۳۹۰ - این روزها
niniemaa.blogfa.com/9004.aspx
‎چیزی تا شش ماهگی آراد و شروع غذای کمکی نمونده. . با وجود اینکه رسم بر این است که
غذای کمکی را با غلات تک دانه ای آغاز می کنند اما هیچ مدرک پزشکی وجود ندارد که شروع
کردن . در این مرحله کودک شما غذا را ابتدا به سقف دهانش فشار میدهد و سپس قورت میدهد
. . هر 2-3 دقیقه می رم تشک بازی رو از دهن آراد در میارم و جاشو صاف و صوف می کنم.
دکتر رادفر - فوق تخصص پزشکی کودک و نوجوان - پیش . - کتاب کودک
www.ketabekoodak.com/index.php?mood=page&inner=true.
‎یعنی این کودک از همان ابتدا نشان می دهد که با یک دختر بچه و یا پسر بچه ی صرفاً .
مرتب تکان می خورند ، از درو دیوار بالا می روند و ما نمی توانیم کاری کنیم که آنها برای
چند . مثلاً دست به یک چیز داغ ، کبریت یا چاقو بزند و مشکلی برای او پیش بیاید
دفعه ی . تازگی هم وسواس شدید دارد یعنی آب دهان خود را به هیچ عنوان قورت نمی دهد .
فوریتهای پزشکی کامیاران - بلع جسم خارجی
shahram115.blogfa.com/post-55.aspx
‎دوستان و همکاران گرامی میتوانند در قسمت " ارتباط با ما " نظرات و انتقادات خود را جهت
. گاهی کودکان اشیایی را در دهانشان می گذارند و بطور ناگهانی آن را قورت می دهند. .
چیزی را قورت دهد و درد در ناحیه سینه ایجاد شود و حالت شبیه به خفگی در کودک به وجود
آید. این علائم نشان می دهد که جسم در داخل مری گیر کرده و راه هوایی فرد بسته شده است و
در .
آلرژی کودک - تجربیات شخصی ما
allergy.blogfa.com/category/2
‎آلرژی کودک - تجربیات شخصی ما - این وبلاگ را برای کمک به مادرانی می سازم که
کودکانشان . سلولهای ما سلولهایی هستند که اون چیزهایی که خدا برایش تعیین کرده
دوست داره بخوره . . آسم و درمان دراز مدت آن موجب میشود که با دید تازه ای به این بیماری
نگاه کنیم . . در عفونت برونش، کودک وقتی آب دهانش را قورت می‌دهد با ترشحات همراه
است و .
داستان دختری که از محاصره داعش گریخت - پایگاه خبری خلیج فارس
pgnews.ir/module/news/105045/
‎27 ژوئن 2016 . و او با نگاه های معصوم و کودکانه اش که حکایت از دردی بزرگ دارد، به جای جواب دادن به .
بغض گلویش را قورت می دهد و می گوید: به همراه پدرم و مادرم و سه برادر کوچکتر از . می
گوید من از خدا هیچ چیز نمی خواهم جز اینکه داعشی ها بمیرند و وجود نداشته . از آیه
خداحافظی می کنم و با خود می اندیشم خدایا این کودک ۹ ساله چه دل بزرگی .
خیلی خوش امدید - کودک
m-f91.blogfa.com/tag/کودک
‎کودکی که به سختی به خواب می رود و یا زود از خواب بیدار می شود. . اگر ما کودک
انعطاف پذیر تربیت کنیم، با اولین ناکامی، اولین شکست، اولین بی توجهی، اولین
فقر . را می پیمایند و از این نکته مهم غافلند که نتیجه این آزاد گذاشتن بی حد و مرز
کودکان چیزی جز بی بند و . «مرد بودن» به این معنا نیست که کودک احساسات خود را
قورت دهد.
بد غذایی در کودکان - کودک فردا
koodakefarda.ir/تربیت-کودک/0-تا-3./بد-غذایی-در-کودکان/
‎تنها زمانی که مادر این تماس وجود دارد، زمانی است که به کودک شیر می‌دهد. . در بچه‌هایی
که اصلا چیزی نمی‌خورند باید سعی ‌کنیم در سال دوم تغذیه شب شیر مادر را با . و
قورت نمیده فقط اب میخوره ولی غذا رو به هیچ عنوان قورت نمیده تورو خدا کمکم کنید
ممنون.
آبان ۱۳۸۵ - طب قرآنی -درمان گیاهی-عرفان روانشناسی - blogfa.com
shahrokhr.blogfa.com/8508.aspx
‎به دنبال هر سرماخوردگی ، معمولاً مخاط سینوس ها دچار التهاب می شود ، که با بهبود
سرماخوردگی ، این . معمولاً درد با احساس سنگینی و فشار همراه است و بیشتر در ساعات
بیداری رخ می دهد. . ممکن است فرو بردن ترشحات در کودکان به تهوع و استفراغ منجر
شود. . ادراری که ما دفع می کنیم تقریباً ظرف مدت 1 تا 8 ساعت در مثانه ذخیره شده است.Searches related to با کودکی که چیزی قورت می دهد چه کنیم
Previous



گلودرد را جدی بگیرید
www.hawzah.net/fa/Magazine/View/./گلودرد-را-جدی-بگیرید
‎گلودرد در کودکان زیر 5 سال، معمولاً منشأ ویروسی دارد و نیازی به آنتی‌بیوتیک
نیست و . علت: التهاب ویروسی که شایع‌ترین علت گلودرد است و علایم اولیة
سرماخوردگی و . درمان: غرغره کردن با آسپرین قابل حل، التهاب گلو را کاهش می‌دهد و با
قورت دادن، . بگذارید خیالتان را راحت کنیم 80 درصد داروهایی که برای تسکین
گلودرد و رفع .
چگونه آفت دهان را درمان کنیم - افکارنیوز
www.afkarnews.ir/بخش.5/372321-چگونه-آفت-دهان-را-درمان-کنیم
‎29 ا کتبر 2014 . از غذاهائی که به نظر می رسد که دهان شما را تحریک می کنند پرهیز کنید. . شست‌وشوی
دهان با محلول آبلیمو - نمک به صورت هر روز، دو یا سه مرتبه، می تواند مدت آفت ها را کاهش
دهد. . برای کاهش درد مفید است ولی از آسپرین برای کودکان نباید استفاده کرد. ۱۰ .
زخم‌ها را مرتباً با کمک‌ گوش‌ پاک‌ کن‌ یا چیزی‌ شبیه‌ آن‌ که‌ آغشته‌ به‌ .
سوزش معده یا رفلاکس چیست؟ پیشگیری از رفلاکس معده چگونه است .
rastineh.ir/سوزش-معده-یا-رفلاکس/
‎18 سپتامبر 2013 . دلیل سوزش معده برگشتن اسید معده به مری استو سوزش معده شدید می . را قورت می دهید
، این تکه از طریق مری وارد معده می شود، حلقه ای از ماهیچه ها که . رفلاکس عموما بعد از
صرف غذا رخ می دهد و ممکن است تا چند ساعت ادامه . توصیه می کنیم مدتی از خمیردندان
های مخصوص کودکان استفاده نمایید . همه چیز درباره لجبازی کودکان.
میزان شیرخشک مورد نیاز نوزاد چقدر است؟ - سایت نی نی کده
www.ninikadeh.ir/newborn/540
‎اما کودکان شیر خشک خوار در مقایسه با کودکانی که شیر مادر می خورند، وزن بیشتری
دارند. . او احتمالا 4 تا 5 بطری در روز را تا اولین سال تولدش ادامه می دهد تا زمانی که
بتواند . هست که غذا و یا شیر رو به سختی میخوره سرش رو برمیگردونه نمیدونیم
چکار کنیم . مشکل دیگه این که نوزادم به جز شیر داخل شیشه هیچ چیز دیگه ای
نمیتونه قورت .
تغذیه برای زیبایی کودک وافزاش شیر مادران شیرده - قلعه جوق سبلان .
yousefg.persianblog.ir/post/14/
‎2 ژانویه 2015 . و تخم های آن را هم جویده قورت بدهید.(دو روز در میان). 6- مصرف میوه ِبه، خطر سقط جنین را
کاهش می دهد، نوزاد را خوش آب و رنگ می کند و از ویار زنان باردار جلوگیری می نماید. .
بهترین رژیم غذایی برای مادران باردار که ویار دارند، از این قرار است و با . به این
مادران اکتفا می کنیم؛ و این در حالی است که حتّی در فرهنگ عامّه می توان .
بهروز مقدادی متخصص بیماریهای کودکان تهران | داک تاپ | شبکه حرفه ای .
www.doctop.ir/txt/پزشکان/بهروز-مقدادی-بیماریهای-کودکان-تهران/
‎پر هزینه و اغلب نگران کننده به مقدار قابل توجهی کاهش میدهد . . با سلام دخترم یازده
ماهشه موقع دفع گاز معده خیلی اذیت می شه ولی برای مدفوع مشکل نداره وقتی شدید گریه
. واینکه بایدبه متخصص گوارش مراجعه کنم یا کودکان؟ . سینش به خس خس میوفته
همش یه چیزی میاد بالا و قورتش میده هنگام مدفوع خیلی گریه میکنه طوری که اگه خواب .
بچه - مسائل جنسی کودکان
bacce.blogfa.com/post/19
‎آشنایی والدین با مراحل رشد جنسی کودکان و چگونگی برخورد مناسب و سازنده با نیازها و
. بسیاری از والدین هم فکر می کنند که اگر درباره مسائل جنسی به کودکان خود چیزی . و
یا دندان‌هایش را معاینه کنیم" تا حواس بچه‌ها پرت شده و ماجرا فیصله پیدا کند. . شما می
تواند کودک را وادار کند وررفتن با اندام تناسلی اش را در خلوت انجام دهد و در این .
کیدز پرشیا | کودکان | وقتی آدامس را قورت می‌دهیم، چه بلایی سر آن می‌آید؟
www.kidspersia.com/./114-وقتی-آدامس-را-قورت-می‌دهیم-چه-بلایی-سر-آن-می‌آید-
‎در این مقاله چه می خوانید؟ . با اینکه معده شما نمی‌تواند آنطور که بقیه غذاها را تجزیه
می‌کند آدامس را هم هضم کند، . این اتفاق مخصوصاً وقتی می‌افتد که همراه آن چیزهای خارجی
مثل سکه یا با چیزهایی که قابل هضم نیستند مثل تخمه‌ آفتابگردان قورت داده شوند.
ღ بهار کودکی ღ - ضرب المثل های ایرانی
www.3vom50.blogfa.com/category/1/ضرب-المثل-های-ایرانی
‎زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد . این ضرب المثل زمانی استفاده می شود که کسی از
میان چیزهای مهمتر و معروف ، چیز گمنامی را انتخاب کند . با این‌که‌ آن‌ آشغال‌ها جلو در خانه‌
من‌ نیست، بهتر آنجا را هم‌ تمیز کنم. . ماهی گفت : خوراک من در هر وعده سه قورت است و این
چیزهائی که من خورده ام فقط به انداره نیم قورت بود و هنوز دو قورت ونیمش باقی مانده است
.
- وقتی که کودکتان استفراغ داشت چه کاری باید انجام دهید؟ - جام نیوز
www.jamnews.ir/TextVersionDetail/278516
‎20 ژانویه 2014 . نشانه هایی را از خود نشان می‌دهد که مشخص می کند آب بدنش کم شده است، مثل چشمان گود
افتاده، دست‌ها و پاهای سرد و لکه لکه، خواب آلودگی شدید، بهانه گیری یا . با پزشک
کودکتان تماس بگیرید اگر: . مضنون شدید که کودک پیش دبستانی تان چیزی سمی
را قورت داده است. . چه وقت باید غذا دادن به کودکم را دوباره شروع کنم؟Searches related to با کودکی که چیزی قورت می دهد چه کنیم
Previous



آموزش همه چیز درباره مسواک، نخ دندان و دهانشویه [آرشیو] - سایت .
www.daneshju.ir/forum/sitemap/t-113503.html
‎تحقیقات نشان می دهد که یک مسواک بدون درپوش می تواند بیش از 100 . 1- اول از سطح
جونده ی دندان ها شروع می کنیم که با حرکت رفت و برگشت روی . مراقب باشید که
کودک پس از مسواک زدن، محتویات دهان خود را بیرون بریزد؛ زیرا قورت .
مرکز بهداشت ساوه - ورود جسم خارجی به راه تنفسی
savehhc.blogfa.com/post-24.aspx
‎چنین فردی، معمولا دست به گردنش می برد و با انگشتان، حنجره‌اش را فشار می‌دهد. . -
تلاش برای قورت دادن لقمه‌های بزرگ از غذا، که خوب جویده نشده است. . علت اصلی این
است که این کودکان هر چیزی را به دهان می‌برند و هر چقدر که پدر و مادر و اطرافیان مراقب او
. در فرد بزرگسال هوشیار، بهترین اقدام این است که او را به سرفه کردن تشویق کنیم.
۱۵ درمان خانگی برای ۸ نوع سرفه بچه ها - تعامل
www.taamolnews.ir/fa/news/28960
‎8 فوریه 2013 . هیچ چیز برای والدین ناراحت کننده تر از شنیدن صدای سرفه بچه ها هنگام شب نیست. .
کودکان مبتلا به سرماخوردگی یا التهاب ریه معمولاً سرفه می کنند که می تواند . در
عفونت برونش، کودک وقتی آب دهانش را قورت می دهد با ترشحات همراه است و .
مطالب جدیدتر - طب سنتی اسلامی
tebebartar.blogfa.com/?p=2
‎یه سر سوزن میزنه چیکار کنم این 2 بیماریم از شرش خلاص شم با تشکر چند. روزی آن .
بهترین چیزی که خوردنش از ضرر رسیدن به جنین جلوگیری می کند چیست ؟ . گرمیها
مخصوصا انجیر و بادام درختی بسیار عالی جواب میدهد. . اسفند یک ق چایخوری هر شب
با آب قورت دهید . . ۹- خانمی 34 ساله هستم که از دوران کودکی موهایم را می کشیدم رفته.
‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی - درمانها
salamatattari.blogfa.com/tag/درمانها
‎به گزارش لایوساینس ، نتایج این بررسی نشان می دهد افرادی که خودشان را با ایمان
قوی . یکی از دوستان نقل میفرمود که امام صادق علیه السلام برای شب ادراری کودکان
نسخه ای . 3 حبه سیر را خرد کرده ، 5/2 ساعت بعد از غذا با 1 لیوان شربت عسل قورت
داده شود . . خمیر نسبتا شل تهیه می کنیم صورت را با صابون بادام می شوییم وقتی
شد.
هشداریک متخصص گوش وحلق وبینی:از تلاش برای خارج کردن جسم .
www.niksalehi.com/pezeshki/view/176086.php
‎23 ژوئن 2012 . یک جراح و متخصص گوش و حلق و بینی با اشاره به رجوع جوانان و نوجوانان به . وی در
مورد راههایی که می تواند موجب گیر کردن جسم خارجی در بزرگسالان شود، . خارجی در
داخل گلو گفت: در صورتی که جسم خارجی کوچک باشد و در سنین کودکی . سرفه
می‌کند و اولین تشخیص گرفتن عکس از سینه است که جسم را نشان می‌دهد.
آموزش(٥۱) - کر مثبت راهی به سوی زندگی بهتر و آرامتر. تف
psych.persianblog.ir/tag/آموزش
‎اگر می خواهی زندگی ات را تغییر دهی و به چیزهایی که می خواهی برسی باید خیال
پردازی کنی. . رسیدگی به کودکان بوده‌اید حال این فرصت را پیدا کرده‌اید که خانه را
کمی جارو بکشید، . نتایج تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان می دهد که زنان با
برخورداری از یک . لذا خندیدن ظرفیــتی درونی است که باید از آن استفاده کرده و سعی
کنیم آن.
جراحی لوزه - مردمان
www.mardoman.net/health/lozeh
‎9 ژوئن 2008 . عمل جراحی لوزه در کودکان با بیهوشی عمومی انجام میشود. . ۶-انسداد دهانه شیپور استاش
(کانالی که گوش میانی را به پشت گلو ربط میدهد) توسط آدنوئید متورم، باعث .
توصیه می کنم کسایی که می خوان عمل کنن به مدت یک هفته قبل عمل تا می تونن . ولی
تنها چیزی که منو اذیت میکنه بزاق دهنم رو به سختی میتونم قورت بدم .
فنون صداسازی و قرائت
quranfree.blogfa.com/
‎(البته عده ای از مداحان عزیز که عموما با مشکل گرفتگی صدا مواجه می شوند، مقدار قابل
. هرچند باید در امور مختلف تلاش کنیم اما همه چیز تمرین نیست. . گریه بعداً
تغییراتی می کند و این توانایی را به کودک می دهد که بوسیله آن نیازهای خود را به
اطرافیان نشان دهد. . هنگامی که انسان آب دهان خود را قورت می دهد، برآمدگی جلو گلو
یعنی غضروف .
در دندان درد شدید چه کنیم؟ | دکتر علی مرسلی
drmorsali.com/دندان-درد-شدید/
‎30 نوامبر 2014 . اما مواردی هم وجود دارند که درد دندان فقط با سرما آرام می شود. . در ضمن آقای دکتر یادم
رفت بگم آب دهانم رو که قورت میدم فک پایینم درد میگیره . درمان قطعی دندان شما ،( به
جز در کودکان) درمان ریشه است. . عقل جمعی در این موارد از همه چیز بهتر است . این
علایم و توضیحات شما نشان می دهد دندانتان نیاز به عصب کشی دارد .Searches related to با کودکی که چیزی قورت می دهد چه کنیم
Previous



اگر کودک چیزی بلعید، چه کار کنیم؟-پرشین پرشیا
www.persianpersia.com/health/hdetails.php?articleid=19563.
‎20 دسامبر 2013 . اگر کودک چیزی بلعید، چه کار کنیم؟,آیا جسم بلعیده شده توسط کودک، گرد . درواقع
آنها با این کار جهان اطرافشان را می شناسند اما یک روز در حالی که این . یا سخت شدن
بلع غذا هستیم که نشان می دهد جسم خارجی در ناحیه ای گیر کرده است.
اردیبهشت 1392 - شخصی - blogfa.com
saracooking.blogfa.com/1392/02
‎چند تا چیز که خوردنشون تا 1 سالگی برای بچه ها خوب نیست 1- عسل 2 - اسفناج 3- .
انرژی غذای کمکی کودک را با اضافه کردن آرد یا روغن مایع یا جوانه غلات بیشتر کنید
و . کودک بیفزایید هم طعم و رنگ جدید به سوپ می دهد و هم انرژی آنرا افزایش می دهد. .
کته ای که برای کودک درست می کنید به جای پختن برنج در آب، آنرا در آب مرغ یا آب .
تجاوز به کودک دوساله از زبان یک مادر رنج دیده ، حقوق بشر از نوع بهائی
www.aviny.com/occasion/jang-narm/bahaeiat/jenaiat/tajavoz.aspx
‎من با طفل بی گناهم که متولد اردیبهشت ماه 1362 می باشد ، در آتن پایتخت یونان .
احساس کردم اگر تندروی کنم ممکن است مرا بکشند ، با بهایی بازی های خود همه چیز را
رفع . دردیکه د ر دلم پیچید مانند آتش بود ، مثل اینکه آتش قورت داده باشم ، فوری آن
خانه . از یک خانم بهائی هم نامه ای دارم که نشان می دهد فرزندش طعمه منصوری بود ، حتی
بعد ها .
تدبیر زنان حامله، شیرده و اطفال | مهرطب
www.mehrteb.ir/fa/مطالب./تدبیر-زنان-حامله،-شیرده-و-اطفال
‎۱) زمانی که منی و تخمک با هم یکی می شوند و به رحم می رسند حالت بادکرده پیدا .
سمت چپ رفته که کبد است و روح طبیعی مخصوص آن است و شاخه ای ناف را تشکیل می
دهد. . نقطۀ حبابی که محیط بر سه نقطۀ دیگر است، موضع ناف جنین است که چیزی
شبیه روده . در این وضعیت می توان با مالیدن مواد نامطبوع بر سر پستان ها کودک را
از شیر .
اگر کودک سنجاق یا دکمه بلعید چه بکنیم؟ - کلوب
www.cloob.com/timeline/answer_57537_1085935
‎28 ژانویه 2009 . جزئیات : با سلام خدمت همه دوستان جواب این سوال اینه که به کودک پوره سیب زمینی .
بشه و در ضمن معده آسیب نبینه و بعد به صورت مدفوع و بدون خطر دفع می شود . البته
چون شما می گوئید بلعید من بنا بر قورت دادن کامل و در گلو گیر نکردن این . به بنده
معده ا روده نچسبیده باشد و به شما داروهایی برای دفع راحت تر می دهد.
روزهای مادرانه - تجربه های یک مادر تازه کار
motherlydays.blogfa.com/cat-4.aspx
‎قورباغه که چه عرض کنم، یک هشت پای چندش آور مانده توی ظرف غذا و من هی سرم را با
سالاد کارهای دیگر گرم میکنم. تا وقتی که دیگر ناچار باشم همین طوری زنده زنده
قورتش بدهم برود پایین! . یکی از چیزهایی که این روزها دارم تمرین میکنم، درک
احساسات است. چیزی که من کلا . پوشکی که از پشت پس میدهد و تا گردن بچه میرود
توی کثیفی.
زخم معده و اثنی عشر – سیب سلامت
www.sibesalamat.ir/?p=1500
‎16 ژانویه 2013 . . اخبار کانون فرهنگی هنری والعادیات یزد · بهداشت کودکان · بیماری های کلیه . این
غذا در معده با اسید و آنزیمهای گوارشی که از معده ترشح می گردند . آنها نمی دهیم و با
مصرف داروهای بدون نسخه ای که از داروخانه ها تهیه می کنیم، اقدام . برای مثال وقتی ما
چیزی را قورت می دهیم، محل اتصال مری به معده باید شُل شده و اجازه دهد که غذا .
اگر کودک چیزی را قورت داد چه کنیم - پایگاه اینترنتی نشر اخبار
www.nashrnews.org/search/?q=اگر+کودک+چیزی.قورت.کنیم
‎هر روز در روند رشد نوزاد اتفاق تازه‌‌ای رخ می‌‌دهد. درواقع آنها هر . اگر کودک چیزی را قورت
داد چه کنیم؟ 12-8-2016 . با کودکی که باتری بلعیده، چکار کنیم؟/ خطرات قورت .
میوه درمانی - همه چی از همه جا
abedchem.blogfa.com/post/2
‎بدن کلیه ی مواد آلی آهن دار مورد نیازش را با جذب و اضافه های آن را دفع می کند . . کهنه در
بدن و جود داشته باشد ، خود را نشان می دهد و این اعتقاد نادرست است که دچار مرگ می شود .
. ضعف ( کودکان لاغر ؛ صبح و عصر ) ،‌زیاد شدن شیر زنان ،‌رفع تهوع زنان باردار . .
در یک لیوان آب گرم ، غر غره کنید در صورت تمایل بعد از غر غره می توان آن را قورت داد .
احکام مبطلات روزه در بیان آیت الله مکارم شیرازی
mahdishahr-adineh.ir/?p=951
‎مساله ۱۳۴۰ـ کسی که می خواهد روزه بگیرد بهتر است پیش از اذان صبح دندانهایش را
بشوید و . ادرار یا خیسی اب برای همین هر دفعه برا نماز باید خودمو تمیز کنم دارم دیونه
میشم. . با این حال اب دهانش را قورت می دهد و ممکن است چیزی در دهان باشد و همراه اب دهان
قورت داده . بنده از دوران کودکی بدون انک بدانم از کجا و چجوری خودارضایی میکردم و
حتی .Searches related to با کودکی که چیزی قورت می دهد چه کنیم
Previous



باد کردن غدد لنفاوی به چه دلایلی رخ میدهد؟ - مجله پزشکی دکتر سلام
www.hidoctor.ir/23127_باد-کردن-غدد-لنفاوی-به-چه-دلایلی-رخ-میده.html/
‎28 آوریل 2014 . ورم و بزرگ شدن غدد لنفاوی نشان می دهد در یک محل از بدن، چیزی اشتباه است. . ورم
دست یا پا نشان می دهد ورم یک غده لنفاوی خیلی دور از سطح پوست که حس نمی شود، .
ورم غدد لنفاوی با گلودرد، یا سختی قورت دادن غذا یا دشواری نفس کشیدن همراه است. .
کودکی که تمام غذاها برایش الرژی زا هستند · با آسیت چگونه مقابله کنیم.
درمان رفلکس اسید معده - پارسی طب
fa.parsiteb.com/درمان-رفلکس-اسید-معده/
‎ Rating: 3.6 - 50 votesزمانی که اولین لقمه را قورت می دهید، در طول مری حرکت کرده تا وارد معده شود. . بیش از
حد اسید معده و یا شل کردن دریچه مری- معده ابتلا به سوزش معده را افزایش می دهد. . علائم
خفیف سوزش معده در دوران بارداری با تغییر در روش زندگی قابل درمان است. . شدم تا
حالا که مدام ترش می کنم وگاهی اوقات بی قرار می شوم به نظرتان همان رفلاکس معده دارم.
اطفال - تجارب طب سنتی
tajarobteb.persianblog.ir/tag/اطفال
‎زردی کودک در حین و یا بعد از تولد و راهکارهای درمانی با نگاهی به طب سنتی . اکید می
کنیم که به پزشک مراجعه کنید و اقدامات تشخیصی لازم(تأکید می کنیم اقدامات . ✅
بر این اساس هر کاری که می تواند یک آتش را خاموش کند؛ زردی نوزاد را نیز بهبود می
بخشد! . گرمی پرهیز کند و سهم غذاهای خنکی را افزایش دهد تا طبع شیر او خنک تر شود
.
عــــاشــــقــــانــــه - غمگین
tearmajnoon.blogfa.com/tag/غمگین
‎دیگر هیچ چیز “شیرین” نیست جز خوردن یک قهوه “تلخ” با تــــو ! . میدانم دیگر برای
من نیستی اما دلی که با تو باشد این حرفها را نمیفهمد ! . ﯾﮏ ﻣﻼﻓﻪ ﯼ ﺳﻔﯿﺪ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ …
. عاشقت شدم ، بازی ام دادی آن هم از نوع قایم باشکش و من چه کودکانه به بازی ادامه دادم .
رفته ای و من هر روز به موریانه هایی فکر می کنم که آهسته و آرام گوشه های خیالم را می .
به پایگاه وب انجمن باور خوش آمدید - آشنایی با انواع معلولیت های جسمی و .
www.baavarnew.ir/?persian=content&categoryID=60.4815
‎28 فوریه 2012 . با وجود این که اغلب تصور می شودکه این یک شکل حرکتی است که بر اثر . یادمان
باشد همه ما در سه مرحله رشد می ‌کنیم: . با هم دیگر در مورد بافت های مهم مربوط به عمل
جراحی بحث می کنند و به بیمار در مورد نحوه ی انجام کار و چیزهایی که بعدها باید .
فروکش بیماری یا بهبود خودبه خود ممکن است رخ دهد به خصوص در کودکان
همه چیز در مورد رفلاکس معده در کودک - پرشین وی
www.persianv.com/nozadan/258622.php
‎17 آگوست 2014 . رفلاکس زمانی روی می دهد که شیری که کودک نوشیده و قورت داده است دوباره . اگر این
طور باشد شیر با مقدار و سرعت بیشتر وارد دهان نوزاد می شود و می .
گولان سقز | سرطان درمان میشود حتی در مراحل پیشرفته!
golansaqqez.com/./سرطان-درمان-میشود-حتی-در-مراحل-پیشرفته!.html
‎5 ژوئن 2016 . بره موم ماده چسبناکی است که زنبورها از غنچه و پوست درختان جمع اوری می کنند. . که
شیمی درمانی همراه با استفاده از بره موم باشد تا بروز واکنش‌ها را کاهش دهد. . تا
فروردین 94 همه چیز عالی بود ولی در تیرماه معلوم شد متاستاز به کبد زده و تا الان .
مدت نیم ساعت مقداری سقز رو جویده و بعد به اندازه ی یک نخود ازون رو قورت داده.
لاغری برای همه پشیمون نمیشید شما می توانید - قشنه. خیلی
masoodozil.persianblog.ir/post/26/
‎علاوه بر این، نوشتن لیست موفقیت، اعتماد به نفس افراد را هم افزایش می‌دهد. . قدر
چیزی که هستیم بدانیم، با خودمان مهربان‌تر باشیم، صبوری کنیم و به خودمان فرصت
. کردند دعا کنند و ساعاتی مشغول دعا شدند، در این میان کودکی بود که با چتر قدم
می‌زد! . پاهایم روی زمین خالی می‌کنم و دیگه هیچی نمی‌خورم، عصبانیتم را با غذا قورت
نمی‌دهم!
با کودکی که چیزی قورت می دهد چه کنیم
javuni.ir/news/249294
‎1 ساعت قبل . با کودکی که چیزی قورت می دهد چه کنیم ؟ . نقص ایمنی اولیه در کودکان؛ از تشخیص
تا درمان - آکا . دیدار یاران قوچان نژاد با گرافشاپ رایگان شد.
فرآورده های - شرکت داروسازی باریج اسانس تولید کننده داروهای گیاهی .
barijessence.com/?page=faqanswer
‎3 شربت اشتهاآور باریج اخیراً در داروخانه ها توزیع شده است به خوبی جواب می دهد
خریداری و . í با سلام لطفاٌ دارویی جهت درمان عفونتهای تکرارشونده مثانه زنان و
کودکان معرفی نمایید. . بار دیگر هم باید گفت که سعی کنید بیش از هر چیز بر
روی حرکات با دمبل . í من مدت ده روز است از شربت اشتها اور باریج استفاده می کنم اما
هیچ تغیری در .Searches related to با کودکی که چیزی قورت می دهد چه کنیم
Previous



بانک جامع تعبیر خواب
download.ghaemiyeh.com/./htm/./2812-f-13900601-taber-khab-jame.htm
‎این خواب عاقبت خوشی را که در طالع زندگی وجود دارد نوید می دهد . اگر بیند که با آب
چشمه وضو می سازد و مسح می کند دلیل نجات یافتن از غصه است . خواب چیزی در حال
آب شدن : با مشکلات غیر منتظره مواجه میشوید . آتش سوزندگی دارد ولی اگر در خواب
ببینیم که آتش برمی داریم و ما را نمی سوزاند توفیقی بزرگ حاصل می کنیم و به اوج
.
هفت ماهگی کودک - نی‌ نی‌ بان
niniban.com/fa/news/43977/هفت-ماهگی-کودک
‎ Rating: 96% - 134,428 reviews31 آگوست 2016 . در این هفته او باز هم با کمک شما به یک پشتی تکیه می‌دهد با این حال این احتمال وجود
دارد که او بتواند به بدون کمک شما بنشیند، اما باز هم باید حواستان .
تجربیاتی از استرس، اضطراب، تپش قلب و مهار آن | پورعلی.نت؛ تفکر .
www.pourali.net/1389/01/1141.html
‎مثال ۲ : اگر ما از بیماری می ترسیم کافی است با خود تصور کنیم که هزاران نفر مانند
. عزیزم من هم شرایط تو رو داشتم چون تو کودکی از ۴سالگی به بعد والدینم رو از دست
. استرس چیز سنگینی تو گلوم احساس میکم که هرچی قورت میدم دوباره برمیگرده
. چشمشان نمی آید و افکار روزانه ، نگرانیها و دغدغه ها و مشکلات ، خواب را فراری می دهد
.
مشاوران سلامت دهان و دندان :: سوالات متداول
www.101020.ir/faq.php
‎. سوالات ارتودنسی; سوالات ایمپلنت های دندانی; سوالات بیماریهای دهان ودندان; سوالات
ترمیم وزیبایی; سوالات جراحی فک وصورت; سوالات جراحی لثه; دندانپزشکی کودکان .
91/12/01 - 91/12/30 - آمیزش جنسی را با بیشترین لذت تجربه کنید
davoodazari4.blogfa.com/1391/12
‎14 مارس 2013 . این امر نشان می‌ دهد که آنها سالم هستند و آمادگی مادر شدن را در آینده دارند. . سابقه سو
استفاده جنسی دوران کودکی ، تجاوز و یا اولین تجربه جنسی دردناک ، تصور کوچک
بودن واژن ، احساس ترس . آیا اشتباه می کنم یا همچین چیزی ممکن است؟ . 3-
رفلکس قورت دادن : اگر دهان نوزاد پر از شیر یا مایع دیگری شود آنرا قورت می دهد.
دکتر کرمانی - من باید لاغر شم ツ (معجزه ای برای چاق ها)
miracle-for-obese.blogfa.com/tag/دکتر-کرمانی
‎یک خاطره از دوران رژیم تان، که قدرت اراده شما را نشان می دهد را بیان کنید. . من تو تنها
چیزی که این روزا زیاده روی میکنم آبغوره و آبلیموئه . پس لطفن تنهاشون نذارید تا همه
مون در کنار هم برای همیشه با چاقی خدا حافظی کنیم . در خانواده ما من از همه اعضای خانواده
وزنم بیشتر بود که این اضافه وزن از دوران نوجوانی به بعد بیشتر به چشم می آمد.
وب سایت پیام آنلاین - مقالات شما - مخابرات استان تهران
www.tct.ir/?siteid=2&pageid=650
‎آلینا گیژنگوژوسکا توضیح می‌دهد برای من سخت‌ترین چیزی که باید یاد . کودک
جواب داد:مادر تو در سخنان خود دقیقا این جمله را گفتی که ای کاش خدا شهرتی . اگر می
‌خواهید از نوشیدن چای گیاهی لذت بیشتری ببرید به شما پیشنهاد می‌ کنیم آن را با
یک قاشق چای‌ خوری عسل ترکیب کنید. . بغضش رو به زحمت قورت داد و آروم گفت:
خانوم.
وب سایت پیام آنلاین - مقالات شما
payam.tct.ir/index.jsp?fkeyid=&siteid=2&pageid=650
آلینا گیژنگوژوسکا توضیح می‌دهد برای من سخت‌ترین چیزی که باید یاد . کودک
جواب داد:مادر تو در سخنان خود دقیقا این جمله را گفتی که ای کاش خدا شهرتی . اگر می
‌خواهید از نوشیدن چای گیاهی لذت بیشتری ببرید به شما پیشنهاد می‌ کنیم آن را با
یک قاشق چای‌ خوری عسل ترکیب کنید. . بغضش رو به زحمت قورت داد و آروم گفت:
خانوم.
اگر کودک چیزی را قورت داد چه کنیم آکا - خبر 24
www.khabar-24.com/search/?q=اگر+کودک+چیزی.قورت.کنیم.
‎اگر کودک چیزی را قورت داد چه کنیم؟ . هر روز در روند رشد نوزاد اتفاق تازه‌‌ای رخ می‌‌دهد.
. نسیم/ مهدی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی نوشت: اصلی‌ترین فردی که امروز آزاد شده
. سایت کودک ، نی نی آکاتربیت کودک با کودک پرخاشگر چگونه رفتار کنیم؟
روش درمان‌ خانگی آفت دهان - بولتن نیوز
www.bultannews.com/fa/news/111757/روش-درمان‌-خانگی-آفت-دهان
‎22 نوامبر 2012 . اگر هم که موردیم وصیت می کنیم که تو رو هم همینجوری و با زجر زیاد بکشن. این لامصب
درمون . آب دهنم رو قورت میدادم ، به اون دستگاه فشار میومد و میچسبید به سقف دهنم و ،،،
،، دردم در حد . از معده تا دهنمم زخم میشه اصلا نمیتونم چیزی بخورم . من همه روشها را
امتخان کردم روش استفاده از اسپری ضد افت (اویشن) خوب جواب می دهد.Searches related to با کودکی که چیزی قورت می دهد چه کنیم
Previous

  • ۹۵/۰۶/۳۰
  • ۲۲۳ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی